Curierul Zilei - Lacul Săpunari, paradisul pescarilor de crap!
PRIMA PAGINA arrow sport arrow stiri sport arrow Lacul Săpunari, paradisul pescarilor de crap!

Lacul Săpunari, paradisul pescarilor de crap! Imprimare E-mail
(0 voturi)
sâmbătă, 20 mai 2017

Curierul zilei vă prezintă bălţile de pescuit

Lacul Săpunari, paradisul pescarilor de crap!

Curierul zilei şi-a propus să vină în sprijinul pescarilor sportivi din judeţul nostru, iar în fiecare săp-tămînă, vă vom prezenta cîte o baltă de pescuit din Argeş şi nu numai, pentru a fi cît mai bine in-formaţi cînd vă programaţi o partidă de pescuit. Vom publica descrierile făcute de proprietarii bă-lţilor pe paginile de Facebook sau pe site, dar şi comentariile pescarilor despre partidele de pescuit făcute pe aceste lacuri. În această săptămînă, vă vom prezenta lacul Săpunari, din judeţul Călăraşi, o baltă foarte frumoasă, de dimensiuni acceptabile, bine amenajată şi bogată în peşte. Majoritatea pescarilor care au fost pe acest lac au fost mulţumiţi de partidele de pescuit făcute în ultimii ani. Se pescuieşte cu reţinere, iar taxele sînt destul de accesibile.

Balta Săpunari sau Lacul Săpunari, aşa cum mai este cunoscută locaţia, se află la nici 70 km de Bucureşti, în judeţul Călăraşi, în apropiere de Lehliu. Avînd o suprafaţă de aproximativ 12 ha, o lăţime de 150 m şi chiar 200 m pe alocuri, balta Săpunari oferă suficiente locuri de pescuit pe ambele maluri. Adîncimea medie este undeva la 2-3 m, iar capătul bălţii dinspre Săpunari prezintă şi agăţături interesante, unde se pot prinde peşti pe bandă rulanta, însă la fel de bine se pot pierde şi monturi. Malul este în general unul ridicat faţă de baltă, pe alocuri depăşind 1 m, însă toate locurile de pescuit au săpate nişe suficient de mari, în care pescarul poate ajunge lejer la apă.

Populări dese cu crap

Începînd cu 2016, Balta Săpunari are un administrator nou, care se preocupă să asigure o populaţie piscicolă destul de bogată. Balta este populată preponderent cu specia crap (crap comun şi crap oglindă), însă mai există şi exemplare de cteno, rămase după preluarea bălţii, dar numărul capturilor este redus. Noua administratie a reuşit să reducă numărul de exemplare de caras mic (brichetar) şi caută soluţii pentru popularea bălţii cu e­xemplare de caras mare. În general, balta este una frumoasă atît pentru pescuitul la crap, cît şi la staţionar. Accesul pe baltă este unul foarte bun. În jurul bălţii, pămîntul este bătătorit, iar din drumul principal pînă la baltă, sînt circa 300 m de cîmp. Pe drumul principal, în dreptul unei fîntîni exista un panou indicator spre baltă.

Nade recomandate

Unul dintre pescarii care au fost pe această baltă recomandă o nadă compusă din 1 kg de amix crap/caras şi 1 kg de amix căp­şuni, amestecat cu 300 ml de amorsă de căpşuni, 500 gra­me porumb preparat cu aromă de căpşuni, toate de la Senzor Planet, şi o cutie de porumb fiert Bonduelle. La cîrlig, momeala cîştigătoare a fost porumbul fiert, o bucată pe cîrlig fără fir de păr.

Taxe pe Balta Săpunari

80 lei/12 h cu reţinere 5 kg crap
120 lei/24 h cu reţinere 8 kg.

Rezervări:

Administrator: Relu, 0763705552.
Tel. baltă: 0734128663.
Marin Cezar, data postării: 20.08.2016:
„- Data partidei de pescuit: 20-08-2016
- Taxa pescuit: 80 lei/12 ore
- Nade si momeli folosite:
Am pescuit cu porumb, atat la conserva cat si din ala de cultura, am folosit cativa stiuleti inca necopti dintr-un lan de langa balta.
Crap: 25 kg;

Alte informatii utile:

- Am pescuit cu 2 scule (lansete si undite)
Drumul de acces, impresii, recomandari:
Drumul bun, buruienile cam prea inalte pe malul pe care am pescuit.

Descrierea partidei:

Am ajuns pe balta la 6 dimineata si m-am asezat chiar vis-a-vis de cabana paznicilor. Am inceput pescuitul pe la 6:30 si pana pe la 7:30 n-am avut nici un tac. Dupa aia insa, a inceput recitalul :) am luat 18 crapi in 3 ore, nici unul mai mare de 2 kg. Fix la ultima trasatura am avut un peste mare (ten, probabil) care a plecat pe larg in forta si mi-a rupt. Am pescuit doar cu o undita si un sheffield, foarte aprope de cociocul de stuf uscat (am avut si destule agataturi). Mi-a parut rau ca n-a avut cine sa-mi faca o poza, am facut-o singur cu telefonul. Pestii sunt exceptionali, foarte frumosi si bataiosi“.
Luca Valentin Marian, data postării: 15.09.2015:
„- Data partidei de pescuit: 04-09-2015
- Taxa pescuit: 60lei/12h
- Nade si momeli folosite:
porumb si porumb de plastic.
Crap: 10 kg;
- Am plantat;
- Am pescuit cu 4 scule (lansete si undite)
- Se poate pescui noaptea
- Se poate pescui in regim: C&R sau cu Retinere (in limita cantitatii admise)
Drumul de acces, impresii, recomandari:
Drumul de 500 m de la asfalt la balta e mai problematic daca ploua.
Descrierea partidei:
Din nou o partida reusita pe Sapunari. Vreme frumoasa, peste activ. De data asta nu mi-a venit decat un singur ten si mai multi ciortani. Apa e scazuta, cam cum era anul trecut pe vremea asta. tenul a plecat de langa malurile cu stuf si l-am gasit la apa mai adanca. Ca de obicei, nota 10 personalului. Sunt curios cum sa fie dupa ce muta pestii din balta mica in aia mare. Patronul zicea ca undeva la inceputul lui octombrie“.
Fătulescu Stefan, data postării: 9.09.2016:
„- Data partidei de pescuit: 09-09-2016
- Taxa pescuit: 80 lei/12h
- Nade si momeli folosite:
porumb de toate felurile, cel mai bine am prins la porumb uscat, tinut la inmuiat, peste care am pus ceva alcool (palinca).
Caras: 4 kg;
Crap: 5 kg;
Alte informatii utile:
- Am pescuit cu 4 scule (lansete si undite)
Drumul de acces, impresii, recomandari:
Asfalt pana aproape de balta, drum de pamant pe langa balta.
Descrierea partidei:
N-am ajuns pe balta foarte devreme, pe la 9. Balta pustie, am fost singurii pescari. Pe la 2 a trebuit sa plecam, ne-a parut rau ca vremea a fost superba. Balta scazuta, dar pestele a fost foarte activ. Am dat pe malul fara pontoane, in cocioc, la undite. Am luat 4 ciortani si caras fara numar. Printre carasii brichetari am luat si cativa mai rasariti, fata de anul trecut, se pare ca a mai crescut ceva. Ciortanii au avut pana intr-un kil jumate dar au fost foarte bataiosi. Am si ratat 2 mai imbracati, care s-au bagat in cocioc si au rupt. Daca tine vremea cu noi, mai ajung saptamana asta, ne-am simtit foarte bine“.
Comentariu postat de Ionescu Mircea, data postării: 28.08.2015:
„- Data partidei de pescuit: 19-08-2015
- Taxa pescuit: 60 lei/12 ore
- Nade si momeli folosite:
porumb uscat, bonduelle, mamaliga.
Caras: 2 kg;
Crap: 6 kg;
Alte informatii utile:
- Am pescuit cu 5 scule (lansete si undite)
Drumul de acces, impresii, recomandari:
Drumul este asfalt pana aproape de balta, de unde incepe un drum de pamant care poate fi impracticabil daca ploua mult.
Descrierea partidei:
Am ajuns pe balta dimineata, balta destul de goala, si am pescuit pana pe la 6 seara pe o vreme foarte buna. M-am asezat pe malul cu umbrarele de stuf, unde balta incepe sa se ingusteze. Toata lumea zicea ca aici nu merge decat plantat, eu am pescuit la aruncat din mana, si am avut peste. Am luat 3 ciortani intre 1,5 kg si 3kg, plus cateva ratari. Am mai vazut la un pescar in dreapta mea un ten frumos pe la 5 kg luat la plantat cu vaporasul. Pestele l-am prins la porumb uscat, la bondule n-a vrut decat carasul. Data viitoare incerc sa vin si eu la plantat, poate prind si eu niste teni din aia mari“.
M.Duinea

Vizualizari: 318

Fii primul care comenteaza articolul

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume:
Comentariu:

Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

< Precedent   Următor >
IEC

CurierTV - Televiziunea sufletului tau!