Curierul Zilei - Transportul judeţean are noi trasee
PRIMA PAGINA arrow social economic arrow stiri social economic arrow Transportul judeţean are noi trasee

*** „Cel mai frumos copil din Argeş“!      *** Feriţi-vă de abuzul de antibiotice!      *** A doua zi de protest la APIA!      *** 1 km pe verticală, în 4 zile      *** Concert de 16 chitare!      *** Taţii pot cere concediu paternal      *** UN BUST AŞTEPTAT ŞI MERITAT      *** GENERAŢIA BÎNTUITĂ      *** Filmele săptămînii - 17 - 23 noiembrie      *** Un primar pierde mandatul      *** Fraţii Dobre au ieşit din arest      *** Se cere mutarea elevei cu probleme de adaptare      *** Poliţiştii, reprezentaţi de aceiaşi sindicalişti      *** Cinematograful Sebastian Papaiani se închide      *** Cumpăraţi cu încredere servicii de la Telekom!      *** Detectorul de gaz nu e obligatoriu pentru toţi      *** Eduard şi Ciobanu rămîn antrenori la FC Argeş!      *** Ştiri de la CS Mioveni      *** Liderul face deplasarea la Făget + Ştefăneştiul poate urca în clasament      *** Fotbal la TV, în weekend      *** Curiozităţi pescăreşti      *** Pescuit sportiv fără crap, somn, ştiucă şi şalău!     

 
Transportul judeţean are noi trasee Imprimare E-mail
(0 voturi)
joi, 07 septembrie 2017

De luni, 11 septembrie,

Transportul judeţean are noi trasee

 

După cum aţi putut citi în ziarul nostru zilele trecu-te, 11 noi trasee judeţe-ne către Ştefăneşti, Mo-şoaia, Miceşti, Budeasa şi Albota vor ţine loc oa-recum de rute metropo-litane, după ce Publitrans şi-a restrîns activitatea, de la 1 septembrie, la te-ritoriul Piteştiului. Au fost începute procedurile pen-tru ca măcar acestea să circule la începerea anu-lui şcolar.     


S-a făcut deja notificare către Agenţia pentru Agendă Digitală a României (care se ocupă de licitaţiile electronice în transport), iar aceasta îşi urmează calendarul propriu, cu termenele legale, care încep de la afişarea traseelor, pe 23 septembrie, şi se încheie cu atribuirea traseelor, pe 13 octombrie. În paralel, operatorii de transport auto autorizaţi au fost invitaţi mîine dimineaţă la Consiliul Judeţean, unde. Pe baza unei discuţii despre capacitatea şi avizele pe care le deţin, vor încheia protocoale, şi li se va face un referat de aprobare, astfel încît să solicite de la ARR un acord rapid pentru a circula pe noile rute (în linii mari, sînt operatorii prezenţi deja în zonele respective), astfel încît traseele să fie funcţionale din 11 septembrie, la dispoziţia elevilor interesaţi şi a navetiştilor. Firmele care intră în mod provizoriu pe aceste trasee, pot să participe şi la licitaţie pentru a le primi definitiv, dar această perioadă de tranziţie nu li se adaugă la vechime.

Staţiile, treaba CL

Noile trasee, fiind judeţene, au asigurate doar opririle în autogări. Aprobarea staţiilor intermediare va ţine exclusiv de consiliile locale, iar reprezentaţii CJ „speră“, „sînt convinşi“ şi „fac apel“ la decizii locale bune, care să elimine „disfuncţionalităţile“. De pildă, la Ştefăneşti, se aşteaptă aprobarea fără probleme a unei staţii chiar în dreptul Ana IMEP, acolo unde oprea şi Publitransul.  

Dumitrescu, „gură mare“

Prezent luni la conferinţa Primăriei, pentru a încerca lămurirea problemei, şeful ISCTR Argeş, Nicolae Dumitrescu i-a scandalizat pe şefii de la CJ, prin afirmaţiile făcute, mai ales aceea că va ţine cont să nu controleze transportul periurban pînă nu se va găsi o soluţie. „Dl director să respecte legea“ şi, „dacă tăcea, filosof rămînea“, au comentat reprezentanţii judeţului, acuzîndu-l că vrea să-şi facă un titlu de glorie din faptul că îi lasă pe transporatori să circule şi că şi-a depăşit atribuţiile. Soluţia legală, din punctul de vedere al CJ, trebuia să fie înfiinţarea unei Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) specială, pentru Transportul Metropolitan. Modelul de urmat, singurul de acest tip din ţară, ar fi cel de la Alba Iulia - în alte părţi, situaţiile sînt diferite: de pildă, la Constanţa, „Metropolitan“ este doar numele pus pe autobuze de un transportator privat. 

Asociere, pînă la bani

ADI „Zona Metropolitană Piteşti“, constituită legal din 2012, avea iniţial printre obiective şi un transport periurban, dar totul s-a oprit la declaraţii. Un viceprimar de la Piteşti povestea la televizor că a fost aproape dat afară de viceprimarul din Ştefăneşti cînd a încercat să discute ceva mai concret. Iar reprezentanţii CJ care au vorbit cu toţi membrii „Zonei“ au înţeles uşor de ce nu s-a făcut nimic: ar fi trebuit ca fiecare primărie să participe, după o formulă de calcul, la subvenţia Publitrans. Doar că la noi la ţară există mentalitatea: „Cum să plătesc eu apa, bă?“ „Cum să plătesc gunoiul?“ Iar acum: „Cum, să-mi iei bani pentru transport?“ Din aceste motive era normal ca proiectul să cadă.
Călin Popescu

Vizualizari: 2180

Comentarii (3)
07-09-2017 17:41
 
E foarte adevarat...alea nu le poti numi autogari..gropi de gunoi da
Vizitator
 
Apolitic
07-09-2017 11:57
 
Aytogarile sunt asa cum au fost preluate in anul 1990.Nu s-a mai facut nicio reparatie. Daca mergi in autogara Nord sa conduci pe cineva la autobuz, nici nu patrunzi bine ca imediat vine la tine o d-na grasuta care cu un tupeu fantastic iti cere imediat 1.5 lei, zicand ca este autogara marelui infractor Vasai.. 
Cauti sa-i explici ca nu ai venit sa stai ci numai pt 5 minute ca sa conduci pe cineva dar...se tine scai de tine fara a avea putiba decenta invocand sa parasesti parcarea... 
Oare unde s-a mai pomenit faptul ca atunci cand conduci sau astepti pe cineva sa platesti imediat o taxa de parcare? Oare CJ Arges nu a prevazut ca aceasta Autogara sa permita accesul in incinta a celor care asteapta sau conduc pe cineva????
Vizitator
 
Popescu I.
07-09-2017 08:20
 
Ati fost prin autogari ? Va invitam sa le vedeti....gropi de gunoi si focare de infectie sunt, nu autogari
Vizitator
 
Nicu

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >

 
 
 

CurierTV - Televiziunea sufletului tau!
Intrebarea Curierului
 

Comentarii

UN BUST AŞTEPTAT ŞI MERITAT
Frumos articol.Toata admiratia pentru d-ul profesor!Dansul este printre putinii care ne mai amintesc de valori si modele...
18/11/17 12:17 Mai mult...

Eduard şi Ciobanu rămîn antrenori la FC Argeş!
dle Eduard in campionatul trecut Negoita a fost indepartat de la echipa de complotul facut de COTIGA 'PANAIT.Cand un juc...
18/11/17 10:37 Mai mult...

Cumpăraţi cu încredere servicii de la Telekom!
De facturi umflate nu scrieti?
18/11/17 10:19 Mai mult...

Cumpăraţi cu încredere servicii de la Telekom!
Da,suntem prosti pentru ca acceptam toate rahaturile lor pe care le platim cu multi bani, suntem prosti ca am vandut tot...
18/11/17 09:11 Mai mult...

Trei jucători de la Şcoala Dani Coman la lotul U 16
DC si a schimbat denumirea si investitorul,Ianovschi a tras sforile sa dispara multi copii sa joace cei de care pomeniti...
18/11/17 08:58 Mai mult...

căutare personalizată

Horoscop zilnic

Google Analytics






















Sfinții zilei

Zi record

Lun, 13.11.2017

--- 4.975 vizitatori unici ---

 
 




 

Ghid TV

Mersul trenurilor

Flag Counter