Curierul Zilei - Cu un Trike Chopper faci furori pe străzi
PRIMA PAGINA arrow social economic arrow stiri social economic arrow Cu un Trike Chopper faci furori pe străzi

*** Vilă în flăcări la Godeni!     *** Dispărut de acasă      *** Doi copii, suspecţi de scarlatină!      *** Regele, adus la Curtea de Argeş cu Trenul Regal      *** Ilarie Isac: „Am aflat de la radio de abdicarea regelui“      *** Tîrg de Crăciun, la Bowling      *** Şpăgarii de la morgă, condamnaţi     *** Angajaţi de la Dacia, răniţi      *** Maşina praf, şoferul încarcerat!      *** 2 persoane lovite, 2 autoturisme avariate      *** „Cel mai frumos copil din Argeş“!      *** Începe restaurarea Palatului Episcopal     *** Porcul de Crăciun costă peste 1.000 lei     *** S-au primit 35.223 doze de vaccin antigripal     *** Culisele meciului Mioveni - Călăraşi     *** Aur şi bronz la Concursul Ţărilor Central Europene      *** Au condus la pauză, dar au pierdut la final!      *** Emil Săndoi va prelua FC Argeş!      *** Victorie obţinută în inferioritate numerică!      *** Bogdan Andone: „Am făcut un joc slab!“     *** „Jucătorii mi-au demonstrat că au valoare“    

 
Cu un Trike Chopper faci furori pe străzi Imprimare E-mail
(2 voturi)
vineri, 06 octombrie 2017

Un vehicul care atrage toate privirile piteştenilor

Cu un Trike Chopper faci furori pe străzi

 

Pe străzile Piteştiului face senzaţie, de cîteva luni, un vehicul numit „trike“, adică motocicletă cu trei roţi, după care toată lumea întoarce capul. Conducătorul, Adrian Lubine, îşi ţine pasiunea într-un garaj din Geamăna. Este un rocker, care se adresează cu „frate“, şi are de dat lămuriri curioşilor oriunde merge. Ne-a spus şi nouă cum e să circuli pe trei roţi prin oraş.    


Lumea întoarce capul, iar cunoscuţii îl întreabă de toate despre ea. „E de plimbare şi de frumuseţe“, recunoaşte. „Te bucuri cu ea de zilele ăstea călduroase“. Conducerea unui astfel de vehicul e o experienţă aparte, în traficul de la noi. „E un pic mai diferit, pentru că e jumate motocicletă, jumate maşină. Trebuie să coordonezi faţa, dar să te gîndeşti că ai ditamai lăţimea în spate. Adică trebuie tu să îi fereşti pe cei care vin aşa pe lîngă tine, că pot să intre prea aproape. Este mai practică decît o motocicleta şi mai vizibilă, că e mai mare şi mai zgomotoasă în trafic. Nu vedeţi ce tobe de eşapament are? Şoferii te văd altfel. Nu poţi să depăşeşti oricum, ci trebuie să ai banda ta obligatoriu. Dar nici nu te poate depăşi altul aşa cum vrea muşchii lui. Pe trei roţi ai mai multă stabilitate şi îţi vezi de treaba ta - îi civilizezi şi pe ceilalţi din trafic, că n-au ce să mai facă“.

Şoferii sînt şocaţi

Singura problemă e că „acum s-a dus vara“, iar în sezonul rece, se va potrivi mai puţin. „Cînd e frig, te bate zăpada, nu prea merge. Deşi costume de piele avem, cască avem. Dar ea e pentru vară şi căldură, să te bată vîntul aşa, să fii la tricou - atunci e perfect“. Casca şi ochelarii speciali previn orbirea de la faruri noaptea - de altfel, e „conştient“ şi poartă casca permanent, deşi nu e obligatoriu, ca o măsură de prevenţie, ţinînd cont de traficul de la noi. De experienţa conducerii unui asemenea vehicul ţine şi reacţia celorlanţi participanţi la trafic. „Şoferii de la noi, cînd văd asta, rămîn şocaţi, ca la OZN, şi zic: «De unde ai venit, mînca-ţi-aş, cu aia, că n-am mai văzut în viaţa mea». În primele zile cînd am ieşit cu ea, erau să facă unii accident că erau cu ochii la ea şi puteau să se lovească. Ea mai face şi zgomot, şi ei se întrebau: «Ce o fi aia, mă?». Nu e unul în trafic să nu se uite şi să nu întindă mîna, să o arate. Mai şi comentează, că e frumoasă, mai discută, toată lumea vrea să ştie cîte ceva“, ne povesteşte.

Trei vehicule, în Piteşti

Nu e singurul „triker“ din oraş, ci de curînd numărul lor a ajuns la trei. Desigur, toţi se cunosc şi merg împreună „pe la festivaluri de motociclişti, peste tot în ţară, cu muzică rock. Totuşi, în ţară sînt puţine, cred că sînt doar vreo 10“. Fiecare proprietar are altă marcă şi alte modele, deşi cu motorizări asemă­-
nătoarea. „Alt coleg din Piteşti are, de exemplu, şa dublă, în spate, unde pot să stea 2 persoane. La mine e una singură, mai rock, aşa“. E obişnuit cu cluburile de bikeri, pen­tru că avut o altă motocicletă înainte, iar acum se gîndeşte să-şi plimbe achiziţia pînă în Grecia.

Adusă din Germania

Modelul se numeşte „Boom Trike Chopper“. Conceptul de vehicul e din America, dar ele se produc şi în Germania. Pentru România, ele se pot cumpăra mai uşor din Germania sau din ţările nordice. „Aceasta e luată din Germania. Am văzut-o pe net, am comandat-o la un prieten şi mi-a adus-o pe o platformă. Nu am avut timpul ne­cesar să mă duc eu după ea, să o aduc pe roţi. Am trimis pe cineva care se mai pricepea, s-a uitat şi a şi verificat-o. M-a costat 10.000 euro pe ea şi 2.000 euro drumul“. A fost mai greu însă cu înmatricularea: „Am plătit pentru ea cît pentru trei maşini, că i se face o omologare individuală, ca pentru un vehicul mai special“. Motorul, pe benzină, are 50 de cai putere, şi 1.300 cmc - „ca de maşină“. Ţinînd cont de greutatea de 550 kg, „consumă, cam 7-8 l/100 km“. Viteza e „pînă în 150 km/hm“, dar „sincer, asta e o motocicletă de croazieră, de fiţe, de design mai mult, nu de viteză“. Roţile din spate au dimensiunile „de camion american - că ei nu au ca la noi, roţi mari duble şi înalte, ci mai mici şi puse multe, una lîngă alta“. Anul de fabricaţie este 1996, dar „nu pentru ani se iau astea“. De altfel, luceşte ca şi cum ar fi luată acum din fabrică. „Doar nu o ţii afară şi, dacă arată aşa la 20 de ani, e clar că trebuie s-o întreţii într-un anume mod - iar totul e numai din inox şi chrom“. Elementul care atrage atenţia este solidul cadru metalic de bază, care oferă două avantaje. „În primul rînd, dacă te loveşte cineva din lateral, cadrul asigură o protecţie. În al doilea rînd, poţi să ţii picioarele pe el, la drum întins, ca să te relaxezi“. Este mulţumit de ea („De-abia aştept să vină vara cealaltă“) şi de fiabilitatea ei, netemîndu-se de defecţiuni de piese: „Ce, nu se schimbă, ca la orice lucru? Dar, la banii ăştia, totuşi nu e un Cielo, ci lucrurile sînt mai de calitate. Un ulei, un filtru, mai schimbi oricînd, dar altceva nu ai ce să faci mare lucru“.

Se potriveşte cu muzica

Ady Lubine are, la 42 de ani, 30 de ani de exerienţă ca percuţionist, iar în ultimii 2 ani face parte dintr-o trupă bucureşteană (Atelier), iar la Piteşti are un studio, unde este instructor de tobe pentru tinerii interesaţi.
Călin Popescu Foto: Ion Tudor


Vizualizari: 2160

Fii primul care comenteaza articolul

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >

 


CurierTV - Televiziunea sufletului tau!
 
Intrebarea Curierului
 

Comentarii

Şpăgarii de la morgă, condamnaţi
trebuia mai mult aceasta situatie este de mult timp.
11/12/17 08:05 Mai mult...

Se recalculează pensiile anticipate parţiale
Pentru recalculare ,exista o cerere tip?Daca nu va rog sa specificati ce date trebuiesc complectete.
11/12/17 07:51 Mai mult...

Soluţii pentru fluidizarea traficului în Piteşti
De ce montati alte indicatoare de Oprire interzisa? Nu se respecta macar cele existente. Masini parcate in intersectii, ...
10/12/17 12:23 Mai mult...

Omorît de urs
Solutia e tocmai la cei care sunt incapaili s-o gandeasca si s-o aplice. Trebuie munca de ani cu oameni bine pregatiti ...
10/12/17 11:27 Mai mult...

Motociclistul a sfîrşit în şanţ
Urgent acolo trebuie gasita o solutie pentru un sens giratoriu, zilnic vad accidente aproape sa se intample, si de ani n...
10/12/17 11:14 Mai mult...

căutare personalizată

Horoscop zilnic

Google Analytics




















Sfinții zilei

Zi record

Vin, 17.11.2017

--- 5.134 vizitatori unici ---

 
 




 

Ghid TV

Mersul trenurilor

Flag Counter