Curierul Zilei - Transportul în jurul Piteştiului, în ceaţă
PRIMA PAGINA arrow social economic arrow stiri social economic arrow Transportul în jurul Piteştiului, în ceaţă

*** Se vorbeşte, se citeşte...      *** Nou director la Finanţe      *** 554 lei - asigurările pentru cei fără venituri      *** Risc însemnat de avalanşă în Făgăraş      *** Locuitorii din Argeşelu merg 3 kilometri pe jos      *** Flacăra Centenarului se aprinde la Muzeul Goleşti     *** Se fac înscrieri pentru Tîrgul de Mărţişor      *** TIR din Argeş, prins în carambol în Cehia     *** Tată condamnat că nu a plătit pensia alimentară     *** S-a certat cu cei ce-i tăiau racordul ilegal     *** Viorica Dăncilă, desemnată premier      *** Produse lactate şi de panificaţie pentru elevi   nbsp; *** Judeţul, buget de supravieţuire în 2018     *** Ce mai fac colegele de serie ale CS Mioveni şi FC Argeş     *** CS Mioveni, la doctor!     *** Antrenoare, foste campioane ale Europei!     *** Programul de pregătire şi amicalele echipelor de fotbal din Argeş     *** Duel important în Bănie     *** Trei pugilişti vor la lotul naţional!     *** „Am făcut un meci foarte bun“     *** Campionat European de Ultramaraton, la Timişoara!    

 
Transportul în jurul Piteştiului, în ceaţă Imprimare E-mail
(1 vot)
miercuri, 08 noiembrie 2017


Transportul în jurul Piteştiului, în ceaţă

 

Instanţa a suspendat Ho­tă­rîrea care intro­ducea în Planul de transport jude­ţean 11 trasee din jurul Piteş­tiului, aşa că ele nu se pot înfiinţa legal. Pe acolo circulă to­t­u­şi unii foşti opera­tori, dar solu­ţia reco­mandată de CJ e folo­sirea maşinilor care circulă pe rute judeţe­ne valabile.     


Cei care au urmărit discuţiile în legătură cu transportul metropolitan din ultimele luni au fost probabil contrariaţi de o neconcordanţă. Toată lumea ţipa că Publitrans-ul nu mai ajunge pînă la vechiul cap de linie din Bascov şi, eventual, pînă la Service-ul din Ştefăneşti. Totuşi, soluţia propusă de Consiliul Judeţean a fost înfiinţarea de 11 trasee judeţene noi, spre alte destinaţii: Valea Mărului, Valea Mare, Ştefăneşti, Izvorani, Goleşti,  Enculeşti, Păuleasca, Mareş, Hinţeşti sau Ciocănăi. Care era legătura, ne-a explicat un transportator implicat. Aceste 11 trasee ar fi figurat ca judeţene pînă în 2013, cînd au fost scoase însă din transportul judeţean cu scopul de a fi prinse în transportul metropolitan, al Piteştiului. Varianta s-a dovedit însă utopică: localităţile din jurul oraşului nu-şi permiteau să contribuie la un transport cu autobuze mari, cu consum de combustibil şi costuri de întreţinere mari, şi cu un orar de autobuz. În ultimele luni, cînd acest lucru a devenit evident şi ideea a căzut, s-a decis trecerea lor la Judeţ. Totuşi, chiar şi în aceşti ani de incertitudine ele trebuiau să funcţioneze cumva, fiind necesare cetăţenilor, doar că totul s-a făcut într-un fel de semilegalitate, firmele respective beneficiind de o înţelegere tacită a organelor în drept să le controleze (cum spunea, de altfel, Nicolae Dumitrescu, şeful ISCTR). Şi acum, iniţial CJ a făcut un protocol tot cu vechii transportatori de pe cele 11 trasee, dar la licitaţie aceştia nu au putut beneficia de punctajul pe care li l-ar fi dat vechimea pe traseu, iar unii au pierdut, în favoarea unor nou-veniţi. Au contestat deci în instanţă hotărîrea de CJ în care rutele erau introduse cu titlul de rute noi. Una din aceste acţiuni a fost admisă de Tribunalul Argeş pe 27 octombrie, suspendînd deci „executarea“ Hotărîrii de CJ nr. 229, pînă la soluţia definitivă. O altă contestaţie de acelaşi tip a fost respinsă de acelaşi Tribunal, iar altele au fost amînate, sub diverse motive, dar urmează să fie judecate şi ele. Cel care a reuşit să suspende Hotărîrea de CJ, Gabriel Niţu, patronul Lavicost Trans SRL (care funcţionează de mai mulţi ani pe un traseu spre Cornăţel), ne-a explicat: „De cînd sînt eu în transport, de 25 de ani, acestea au fost mereu trasee judeţene. Nu s-a schimbat nimic la ele, nici o virgulă, cu excepţia celor 4 ani. Eu pot să şi renunţ, la o adică, dar vreau să mai fie şi dreptate. La ceilalţi care au procese doar s-a amînat decizia, dar o să se aprobe şi la ei, că e clar ca lumina zilei. Noi în toată această perioadă am dat bilete, abonamente, am avut navetişti. Am ţinut contabilitate, am avut profit. Inspectorii ARR ştiu, Dumitrescu de la ISCTR ştie - dar nu avea el de ce să se bage să controleze, cînd situaţia era făcută de alţii. Oamenii care trebuiau să ajungă la serviciu şi elevii care merg la şcoală ce vină au? Au încercat să rezolve cu Zona Metropolitană, dar pentru asta trebuiau investiţii. Şi la ei nu e ca la noi la privaţi, care stăm după şoferi, care verificăm să se dea bilete. Totuşi, în perioada asta ei au făcut treabă cu proştii. Am avut deci vechime, dar nimeni nu vrea să îşi asume acum şi vor să facă loc pentru alţii. Chiar şi cînd au dat această Hotărîre de CJ, pînă la licitaţie au făcut protocolul tot cu noi. Dacă nu vor să ne dea vechimea, o cerem în Justiţie şi vrem să se reia licitaţia ţinîndu-se cont de vechimea noastră, conform legii. Au venit alţii de la Vîlcea şi din Tîrgovişte şi lor le convine să se aplice Hotărîrea, dar noi toţi ceilalţi sîntem nedreptăţiţi, deci nu e vorba doar de traseul meu. Consiliul Judeţean vrea să facă la fel ca pe rutele Cîmpulung şi Curtea de Argeş, acum 10 ani. Deocamdată sîntem tot acolo, pe cînd cei noi nu au cum să fie, pentru că instanţa a blocat Hotărîrea de CJ“ - spune transporatorul.

Soluţia legală, nepractică

Pentru cele 11 trasee cu pricina, şedinţa de atribuire electronică s-a ţinut pe 13 octobrie, rezultatele licitaţiei fiind validate de Consiliul Judeţean pe 26 octombrie. Decizia de suspendare se referă la toate, de aceea, instanţa, pe lîngă cei doi jurişti de la Consiliul Judeţean, au făcut intervenţii şi firmele P&G Kraft Spedition SRL şi Bus Trans SRL (care cîştigaseră trasee spre Miceşti, Ştefăneşti Sat şi Valea Mărului, după noua formulă). Explicînd ieri situaţia într-o conferinţă de presă, conducerea Consiliului Judeţean a criticat lipsa de uniformitate în decizia instanţelor, apoi a spus că toate demersurile făcute cu bună intenţie pentru „o continuitate“ în transport sînt anulate prin suspendarea Hotărîrii de CJ, astfel că am ajuns în situaţia de la început, cînd cele 11 trasee erau „blocate“. Impotant e deci că cetăţenii „au de suportat consecinţele“, pe cînd „nemulţumirea transportatorilor“ că nu mai au „aşa-zisa vechime“ pe traseu „nu priveşte CJ“: „ei au efectuat traseele respective, dar nu în ceea ce înseamnă Program judeţean de transport“. Şefii CJ consideră că nici nu e corect să aibă prioritate cei cu vechime în faţa celor cu maşini bune. În concluzie, se aşteaptă motivarea instanţei, pentru recurs. Prezent la coferinţă, şeful Agenţiei ARR Argeş, Ion Gheorghe a declarat că în prezent „operatorii execută traseele respective, nu au scos maşinile de pe traseu“, fără să „poată spune“ mai mult. Soluţia pe care o propune ar fi ca provizoriu, „primăriile să-şi organizeze transportul local şi să facă legătura la un traseu judeţean aprobat“ - iar conducerea CJ recomandă primarilor „să se adapteze cerinţelor“, deşi recunoaşte că nu ştie cît ar putea dura. Oricum, se pare că înţelegerea tacită de pînă acum a expirat, cel puţin pe anumite trasee. Ieri, Poliţia a amendat doi operatori pe transportul periurban: SC Manolo Auto Zob SRL (spre Păuleasca) şi (SC Auto Tehnic SRL, spre Valea Mărului), cu cîte 9.000 lei.
Călin Popescu

Vizualizari: 1245

Comentarii (1)
08-11-2017 11:43
 
Se pare ca socoteala lui Cornel Ionica facuta cu Gigi Vasai de a introduce autobuzele Girexim pe traseele preorasenesti a inceput sa dea rateuri. Dupa ce a mintit un oras intreg ca nu mai poate sa asigure transportul desi la Brasov si la Bucuresti este legal transporul preorasenesc acum acest borfas penal ajuns primar de Pitesti si-o ia peste gura si de la Justitie..... alo DNA nu anchetam nimic sau dosarul se solutioneaza??
Vizitator
 
Cristi

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >

 


 
 CurierTV - Televiziunea sufletului tau!
Intrebarea Curierului
 

Comentarii

„Sezonul viitor, obiectivul este promovarea!“
Vasi pop omul lui GENTEA, RUSINEEEEEEEE.
17/01/18 20:54 Mai mult...

Robert Petre, în probe la FC Argeş
Aduceti 1,2 jucatori de valoare altfel mai bine ramanea Eduard SI ciobanu.Sandoi daca nu ai rezultate immediate Gentea ...
17/01/18 20:51 Mai mult...

Robert Petre, în probe la FC Argeş
Dle Sandoi,va rog fara juc. imprumutati si anonimi faceti transferuri putermice iar daca Gentea nu accepta faceti public...
17/01/18 18:42 Mai mult...

Ene, în conflict de interese
Cite conflicte de interese mai trebuie ca primarul Ene sa plece? Ce fac organele administratiei jud. ARGES ?
17/01/18 12:24 Mai mult...

Alte ştiri pe scurt
In legatura cu articolul ''Camionul a rupt conducta de gaze'', va aduc la cunostinta ca echipa care a remediat defectiun...
17/01/18 10:05 Mai mult...

căutare personalizată

Horoscop zilnic

 Prima Pagina Curierul Zilei

 Prima Pagina Curierul Zilei

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Google Analytics


Sfinții zilei

Zi record

Vineri, 05.01.2018

--- 5.346 vizitatori unici ---

 
 




 

Ghid TV

Mersul trenurilor

Flag Counter