Curierul Zilei - Aveţi grijă ce semnaţi!
PRIMA PAGINA
*** Următoarea ediţie a ziarului nostru va apărea luni, 20 august... ***

Pentru anunţuri de mică şi mare publicitate, puteţi veni la redacţie, duminică, 19 august...

*** Economia României a crescut     *** Harta Deşeurilor prinde contur!     *** 371 de vagoane vor fi modernizate     *** Fiul unui preot s-a sinucis     *** Copil de 3 ani a dat foc apartamentului     *** Agresorul reţinut, victima operată la cap     *** Tîlhari în arest după ce au furat 130 lei     *** Pelerinii, campaţi la Valea Iaşului     *** O şoferiţă nu a cedat trecerea     *** Adormirea Maicii Domnului     *** Spectacol cu Cotimanis şi Victor Socaciu     *** Posada Rock Festival la Cîmpulung!     *** Înscrierile la Palatul Copiilor     *** Champions League - Turul 3 preliminar, retur     *** Meciul cu Baloteşti, vineri seara     *** La Bradu, lotul este în mare completat     *** Unirea Bascov joacă azi, cu Roşiori     *** Şi FC Argeş se poate gîndi la promovare!     *** Locul 2 pe naţiuni la Cupa Europei     *** Cu o victorie pot urca pe podium!     *** U BT Cluj- BCM U FC Argeş, în prima etapă!     *** Fără medalie la Campionatul European!    

 
Aveţi grijă ce semnaţi! Imprimare E-mail
(1 vot)
joi, 15 februarie 2018

La prezentări de produse,  

Aveţi grijă ce semnaţi!


Un nou trend tinde să prindă cît mai mult pe piaţă, printre comercianţi: vînzarea cu prezentare. Pentru asta, sînt închiriate săli, sînt oferite pliante sau detalii despre diverse produse cu efect „minune“ şi sînt vîndute la preţuri „fără concurenţă“. Ba mai mult, sînt oferite şi produse cadou pe lîngă cele cumpărate. Adesea, produsele au preţuri mari, însă vînzătorii explică faptul că preţul reflectă calitatea deosebită a produslui. Interesant ar fi de spus faptul că cei pentru care se fac prezentările sînt recrutaţi prin telefon, sînt persoane de vîrsta a treia, potenţialii cumpărători sînt atent selectaţi şi verificaţi, la prezentări, neputînd să intre decît cei care au fost invitaţi. Pe durata prezentării nu pot comunica, cerîndu-li-se să îşi închidă telefoanele, fiind mai ceva ca la şedinţele de încărcare spirituală ţinute de guru Bivolaru. Aceste prezentări sînt făcute cu o acoperire perfect legală, semnată şi parafată printr-un contract de vînzare-cumpărare, al cărui conţinut nu poate fi citit cu ochiul liber, fiind scris cu caractere foarte mici, în plus, conţinutul nu este lizibil, dat fiind faptul că este tipărit cu un gri deschis. Pare o înşelătorie, dar nu, e făcută cu acte în regulă!   

 Ieri, la redacţia noastră a venit o doamnă, asistent medical de profesie, care ne-a explicat indignată că părinţii săi, Ion D., în vîrstă de 82 de ani, şi Ioana D., de 79 de ani, au fost convinşi să cumpere produse pentru care au plătit 3.500 de lei. „Au fost sunaţi acasă şi invitaţi să meargă la o prezentare care a avut loc la Hotel Muntenia. Cînd au ajuns acolo, li s-a spus să închidă telefoanele pe durata prezentării. În sală erau doar persoane de vîrsta a treia, ceea ce mă face să cred că au fost selectate atent. De unde aveau numărul de telefon al părinţilor mei nu ştiu. Tatăl meu a fost profesor, este un intelectual, dar chiar şi aşa, tot l-au păcălit. Au făcut prezentarea, şi părinţii mei au cumpărat un set de oale (n.r. - sistem găsit, conform contractului), cană filtru apă, cuţite Titan Gold, husă masaj, doi branţuri şi un set de tacîmuri, care apropo, au doar cîte 4 piese, nu 6. Pentru toate astea au plătit suma de 3.500 de lei şi li s-a dat certificat de garanţie doar la husă. Evident că nu aveau o sumă atît de mare la ei, dar domnii, extrem de amabili, ce credeţi? I-au dus pînă acasă cu maşina ca să ia banii necesari. Pe mine m-au sunat părinţii abia a doua zi, că voiau să mi le ofere cadou. Cînd am aflat ce au făcut, am rămas mască. Am intrat pe internet şi toate produsele costau maximum 800 de lei. Am sunat la numerele de telefon de pe contact, dar la unul nu a răspuns nimeni, la celălalt intra căsuţa vocală“, povestea C.I.

La retur se plăteşte 10% din valoarea totală

Femeia avea contractul la ea, factura şi certificatul de garanţie. Curios este faptul că toate hîrtiile prezentate aveau un scris lizibil, mai puţin partea de contract în care erau prevăzute condiţiile. Deşi în susul paginii era scris cu litere mari îngroşate „Condiţii generale de vînzare-cumpărare“, în rest nu se vedea nimic, caracterele fiind foarte mici şi tipărite cu culoarea gri, nicidecum negru ca restul documentelor. „Vedeţi, totul este foarte citeţ, mai puţin condiţiile. Păi cum să citească părinţii mei la 80 de ani, asta, sau orice participant la prezentare cînd acolo sînt doar oameni foarte în vîrstă? E făcută intenţionat aşa! Am citit cu o lupă şi cu lanterna totul. Să vedeţi, de ce nu vor să se ştie ce scrie acolo“, a mai spus C.I. şi a început să citească, cu greu, folosind lanterna de la telefon. „Vînzătorul este obligat să livreze consumatorului produsul sau produsele care sînt în conformitate cu contractul de vînzare-cumpărare. Se consideră că produsele sînt în conformitate cu contractul de vînzare-cumpărare. Produsele corespund descrierii făcute de vînzător şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care vînzătorul le-a prezentat cumpărătorului drept mostră sau model. Produsele corespund scopurilor pentu care sînt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip. Produsele fiind de acelaşi tip prezintă parametri de calitate şi performanţele normale la care cumpărătorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi delaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestora prezentate de vînzător în sepcial prin publicitate, prin însriere pe eticheta produslui. Vînzătorul este răspunzător faţă de cumpărător pentru orice lipsă a conformităţii, existentă în momentul livrării produsului/produselor. Vînzătorul se obligă ca la predarea produsului să anexeze certificatul de garanţie“, se precizează în document. Ceea ce este cu adevărat interesant, abia acum urmează: „Pentru orice caz de returnare a produselor ce fac obiectul contractului, cumpărătorul se obligă să asigure pe cheltuiala sa returnarea şi împachetarea corespunzătoare a fiecărui produs“, ceea ce înseamnă că produsul poate fi returnat. Adevărat, dar cu o condiţie, prevăzută tot în acel contract: „Cumpărătorul se obligă ferm şi irevocabil să accepte diminuarea cu 10% a preţului ce urmează a fi restituit conform articolului 7 punctul 2 (cel cu privire la returnare)“. Aşadar, în cazul soţilor Ion şi Ioana D., returnarea produselor îi va costa 350 de lei.

Nu semnaţi pînă cînd nu citiţi!

Chiar în timp ce doamna se afla la redacţia noastră i-a sunat telefonul, apelantul fiind chiar un reprezentant al firmei amintite, la care femeia sunase fără să-i răspundă cineva. Din discuţia purtată în faţa noastră, bărbatul îi explica faptul că ar fi bine să accepte produsele, acestea fiind „oferite cadou de părinţi“. Cînd a văzut că interlocutoarea insistă pentru retur, a aplicat o nouă strategie. „Aşteptaţi pînă la sfîrşitul lunii februarie cînd vin nişte colegi ai mei la Piteşti“, a cerut acesta. Dacă ar fi acceptat propunerea, piteşteanca ar fi depăşit termenul legal de 14 zile prevăzut pentru retur. Hotărîtă să recupereze banii părinţilor, evident fără cei 10%, mai exact 350 lei, prevăzuţi în contract, C.I. a anunţat că nu se va da bătută, va face returul, va face o plîngere şi la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului. „Nu vreau să ne lăsăm înşelaţi pe faţă, pentru că asta este. Cum Dumnezeu să plăteşti 3.500 de lei pentru nişte oale? Toată lumea trebuie să ştie ce scrie în contract, altfel nu te mai poţi plînge după aceea, din moment ce ai semnat, fără să ştii ce!“. Concluzia este una singură. Firmele de acest gen au o strategie de marketing foarte bine pusă la punct, o acoperire legală pentru tranzacţiile pe care le fac şi au de cîştigat, indiferent dacă produsele lor sînt cumprate sau returnate. Cel mai bine ar fi ca cei care participă la astfel de prezentări să studieze piaţa înainte, să poată face comparaţii,  pentru a nu se afla în situaţia de a plăti un preţ cu mult mai mare faţă de preţul producătorului. Sau, pentru a fi siguri că nu fac o greşeală, să-i roage pe cei care fac prezentarea să dea  citire contractului, şi asta, înainte de a fi semnat! 
M.Sandu

Vizualizari: 2062

Comentarii (2)
15-02-2018 13:12
 
„Cumpărătorul se obligă ferm şi irevocabil să accepte diminuarea cu 10% a preţului ce urmează a fi restituit conform articolului 7 punctul 2 (cel cu privire la returnare)“. Aşadar, în cazul soţilor Ion şi Ioana D., returnarea produselor îi va costa 350 de lei." 
Este legala chestia asta ? 
Din cate stiu eu legal ai dreptul sa returnezi orice produs cumparat in 14 zile . 
Este interesant de aflat daca o astfel de " clauza " in contract este legala
Vizitator
 
cosmin
15-02-2018 06:44
 
Reprezentantii acestor firme trebuie sa stie ca in Codul penal romanesc agasarea unei persoane este infractiune, pe langa matrapazlacurile pe care le fac cu contractele si produsele care nu au calitatea laudata de ei.Nu stiu de unde obtin numerele de telefon, dar nu scapi de ei ani de zile.Taxe si impozite nu cred ca platesc.
Vizitator
 
xy

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >
embedgooglemap.net


Google Analytics

Sfinții zilei




































Zi record

Luni, 23.07.2018

--- 3.674 vizitatori unici ---

Horoscop zilnic

Mersul trenurilor

Flag Counter


PRchecker.info