Curierul Zilei - 820 mil. euro pentru 120 km
PRIMA PAGINA arrow social economic arrow Social Economic arrow 820 mil. euro pentru 120 km
 Publicitate pdf
820 mil. euro pentru 120 km Imprimare E-mail
(0 voturi)
luni, 11 februarie 2019

Totul despre drumul expres Piteşti - Craiova, număr de km, viteză de circulaţie, număr de tronsoane

820 mil. euro pentru 120 km


Istoria drumului expres Craiova - Piteşti a început în urmă cu mai bine de 10 ani, printr-un studiu de fezabilitate realizat în 2007. În 2012, guvernul a promis autostrada Craiova - Piteşti, pe care a introdus-o în Master Planul General de Transport (MPGT) al României urmînd să fie realizată în parteneriat public-privat (PPP).        


În primăvara lui 2013, Compania de Autostrăzi a lansat la licitaţie proiectarea, constru-irea, finanţarea şi operarea Drumului Expres / Autostrăzii Craiova-Piteşti, în lungime de 124 km. Numai că guvernul, conform gd.ro, voia să realizeze autostrada prin parteneriat public-privat (PPP). Varianta finală (drum expres sau autostradă) urma să rezulte după „dialogul competitiv“ cu candidaţii preselectaţi. Soluţia era riscantă, deoarece în România nici un proiect PPP nu s-a încheiat cu succes. Concret, o firmă privată finanţa investiţia, apoi îşi recupera banii şi făcea profit din taxa de tranzit. Autorităţile au anunţat că discută cu firme interesate din Franţa, Spania, Austria, Italia, Turcia, Grecia şi China. Timp de trei ani au continuat dialogul, care s-a încheiat în cele din urmă cu un eşec. În 2016, guvernul a schimbat strategia PPP şi a introdus Autostrada Craiova-Piteşti pe finanţare din fonduri UE, fiind scos la licitaţie studiul de fezabilitate (SF). În 2017, noul guvern a renunţat la proiectul autostrăzii şi a anulat licitaţia pentru SF, anunţînd că va construi un drum expres. Proiectul, evaluat la 820 de milioane de euro, a fost împărţit în patru tronsoane, lucrările fiind scoase la licitaţie aproape simultan, în iulie 2017. Documentaţiile de licitaţie pentru tronsoanele 3-4 Slatina – Piteşti, care însumează 64 din cei 121 km ai drumului, au fost contestate în instanţă de compania Strabag, însă CNAIR nu a aşteptat decizia judecătorilor şi a deschis ofertele, pe 23 şi 24 octombrie. Nici după ce Curtea de Apel Bucureşti (CAB) a admis în parte contestaţia Strabag, dispunînd modificarea documentaţiilor de atribuire, CNAIR nu a luat măsuri. Mai mult, a promovat o cale extraordinară de atac la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ), unde a pierdut din nou, iar acum procedura trebuie reluată. În cel mai optimist scenariu, lucrările pe traseul Craiova-Slatina ar trebui să fie finalizate în 2022, iar cele de pe traseul Slatina-Piteşti în 2024.

Localităţile din Argeş prin care trece Drumul

În prezent, procedurile de achiziţie publică pentru serviciile de proiectare şi execuţie a loturilor 3 şi 4 ale drumului expres Craiova- Piteşti sunt în litigii la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. În Argeş, Drumul Expres va trece prin localităţile Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bradu, Suseni, Oarja. Tronsonul 4 are o lungime de 31,81( km 89+300 – km 121+115), va fi construit între limita administrativă dintre judeţele Olt si Argeş şi intersectia cu autostrada 1 Bucureşti – Piteşti şi va tranzita teritoriile localităţilor Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bradu, Suseni, Oarja. Valoarea estimată a Tronsonului 4 este de 909.669.122,09 Lei fără TVA.
Tronsonul 3 cu o lungime de 31,75 km va fi construit între km 57+550 şi km 89+300 șşi va avea o valoare de 904.819.215,62 Lei fără TVA. Cuprins între intersecţia cu DN 65 , în apropierea Municipiului Slatina şi limita dintre judeţele Olt şi Argeş, Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Piteşti va tranzita teritoriile localităţilor Valea Mare, Priseaca, Scorniceşti, Optaşi, Tătuleşti, Coloneşti.

Primele două tronsoane în date tehnice

Tronsonul 1 are o lungime de 17,7 km (km 0+000 – km 17+700) şi are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a Municipiului Craiova, iar ca punct final, limita judeţelelor Dolj şi Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localităţi: Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti.
Constructorul cu care s-a semnat contractul este TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA), iar valoarea contractului este de 358.179.480,69 lei fără TVA, echivalentul a 76 de milioane de euro fără TVA.
Specificaţii tehnice:
n Lungime: 17,7 km, din care 10,165 km sînt situaţi pe curbe, ceea ce reprezintă 57% din traseu:
n Viteza de proiectare: 120 km/h
n Partea carosabilă: 2×7,00 metri
n Benzi de încadrare: 4×0,5 metri
n Acostamente: 2×1,5 metri
n Spaţiu median: 3,00 metri
n Platforma: 22,00 metri
Noduri rutiere:
n km 0+000 – intersecţia cu DN 65F – Centura Nord Craiova
n km 1+400 – intersecţia cu DC 4 – Craiova Vest
Principalele poduri şi pasaje:
1. Pasaj la DN65 F la nod rutier Centura Nord Craiova – lungime: 108 m
2. Pasaj la DC4 la nod rutier Craiova Vest – lungime: 78 m
3. Pod la km 3+635 peste Valea Ursoaia – lungime: 54 m
4. Pod la km 6+410 peste pârâul Teslui – lungime: 78 m
5. Pod la km 7+120 peste DJ 641 – lungime: 42 m
6. Pod la km 12+385 peste Valea Lungă – lungime: 42 m
7. Pod la km 15+700 – lungime: 120 m
8. Pasaj la km 16+200 peste calea ferată 101 – lungime:78 m
9. Pasaj la km 16+640 peste DN 65 – lungime: 78 m
Parcare de scurtă durată la km 14+190
Tronsonul 2, cu o lungime de 39,85 km (km 17+700 – km 57+550), are ca punct de început limita dintre judeţele Dolj şi Olt, iar ca punct final, după municipiul Slatina, intersecţia cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localităţi: Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.
Tronsonul 2 este împărţit în două loturi, după cum urmează:
n Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 – Km 36+200)
n Lotul 2 în lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550).
Constructorul pe Tronsonul 2 – Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (Romania), iar valoarea contractului semnat este de 661.452.009,54 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 141 de milioane de euro fără TVA.
Specificaţii tehnice:
n Lungime: 18,5 km
n Viteza de proiectare: 120 km/h
n Partea carosabilă: 2 x 7,00 metri
n Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri
n Acostamente: 2 x 1,5 metri
n Spaţiu median: 3,00 metri
n Platforma: 22,00 metri
Noduri rutiere:
n km 19+370 – DN 65 Balş Vest
n km 27+630 DJ 644 Bârza Nord
n km 35+685 – intersecţia cu DC13 – Piatra Olt Nord – Vest
Principalele poduri şi pasaje:
1. Pod la km 22+410 peste rîul Olteţ – lungime: 550 m
2. Pod la km 24+260 peste pîrîul Gengea – lungime: 30 m
3. Pasaj la km 26+235 peste calea ferata 101 – lungime: 135 m
4. Pod la km 30+015 peste pîrîul Birlui – lungime: 405 m
5. Pasaj la km 19+870 peste DC 154A – lungime: 78 m
6. Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Balş Vest – lungime: 78m
7. Pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Bârza Nord – lungime: 78 m
8. Pasaj la km 35+685 peste DC13 – Piatra Olt Nord – Vest – lungime: 78 m
Parcări: la km 29+450 stânga şi dreapta
Constructorul pe Tronsonul 2 – Lotul 2 este tot Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (România), iar valoarea contractului semnat este de 792.189.981,56 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 168 de milioane de euro fără TVA.
Specificaţii tehnice Tronsonul 2 – Lotul 2:
n Lungime: 21,35 km
n Viteza de proiectare: 120 km/h
n Partea carosabilă: 2×7,00 metri
n Benzi de încadrare: 4×0,5 metri
n Acostamente: 2×1,5 metri
n Spaţiu median: 3,00 metri
n Platforma: 22,00 metri
Noduri rutiere:
n km 50+095 la intersecţia cu DJ 546 – Slatina Sud – Est
Principalele poduri şi pasaje:
1. Pod la km 39+220 peste pîrîul Coarneş – lungime: 40 m
2. Pod la km 39+780 peste pîrîul Negrişsoara – lungime: 40 m
3. Pod la km 44+510 peste rîul Olt – lungime: 1.690 m
5. Pod la km 47+875 peste pîrîul Milcov – lungime: 405 m
6. Pod la km 48+710 peste calea ferată – lungime: 112 m
7. Pod la km 52+200 peste DJ 653 – lungime: 42 m
8. Pod la km 52+490 peste CF 101- lungime: 78 m
Parcări: la km 55+300 stînga şi dreapta.
În Argeş, Drumul Expres va trece prin localităţile Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bradu, Suseni, Oarja. Tronsonul 4 are o lungime de 31,81( km 89+300 – km 121+115), va fi construit între limita administrativă dintre judeţele Olt si Argeş şi intersectia cu autostrada 1 Bucureşti – Piteşti şi va tranzita teritoriile localităţilor Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bradu, Suseni, Oarja. Valoarea estimată a Tronsonului 4 este de 909.669.122,09 Lei fără TVA.
    S.Mihai

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code


Vizualizari: 1507

Comentarii (1)
Scris de Nick29 in 11-02-2019 08:22 - Vizitator
 
 
Poate stranepotii mei vor ajunge sa circule cu masina pe drumul expres Pitesti - Craiova :( :( :(
 

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >


embedgooglemap.net

******* Hotel ILA - telefon: 0747943375 *******

  CurierTV - Televiziunea sufletului tau!
Intrebarea Curierului



Exclusiv

 Prima Pagina Curierul Zilei
Fii reporter!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Google Analytics

Zi record

Luni, 01.07.2019

--- 3.802 vizitatori unici ---





Horoscop zilnic

 
Flag Counter


PRchecker.info