Consumul de internet a crescut considerabil!

0



Conform unei statistici a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comu­nicaţii (ANCOM), publica­tă joi, consumul traficului de Internet a crescut, la jumătatea lunii aprilie, cu aproximativ 28% în reţelele fixe, respectiv cu 4% în reţelele mobile, comparativ cu finele lunii februarie.


Oficialii ANCOM au pus această creștere pe seama muncii la distanță: „Creşterea traficului de voce şi de date vine în contextul implementării tot mai intense a muncii la distanţă, al mutării cursurilor şcolare şi universitare în mediul online şi al creşterii semnificative a componentei de divertisment online, pe fondul măsurilor de distanţare socială sau autoizolare, ceea ce a condus la modificarea comportamentului de consum. Astfel, românii care stau acasă au început să utilizeze pentru voce sau date pe dispozitivele mobile mai degrabă conexiunea Wi-Fi a routerului de acasă, decât internetul mobil, fapt care explică o creştere mai pronunţată a traficului de date în reţelele fixe şi o aplatizare a creşterii internetului mobil. După o creştere abruptă a traficului de internet în luna martie, în prezent observăm o stabilizare a creşterii, la niveluri relativ ridicate, pe care reţelele din România, cu o mare componentă de fibră optică, le pot susţine şi gestiona, mult mai bine decât reţelele din multe alte state mai dezvoltate la alte capitole decât noi, dar având încă o mare componentă de cupru în reţelele telecom naţionale”, explică Eduard Lovin, vicepreşedintele ANCOM.
Și traficul de voce s-a mărit
Din datele colectate de către arbitrul telecom de la furnizorii de servicii de telecomunicaţii reiese faptul că traficul de date realizat în reţelele mobile a crescut, în ultima perioadă, cu circa 4%. În acelaşi timp, în reţelele fixe majorarea este de 28%, încadrându-se în media înregistrată la nivel global, unde s-au observat creşteri de 25 – 30% ale traficului de internet, în prima lună de pandemie COVID-19. Pe de altă parte, estimările ANCOM arată că, la jumătatea lunii aprilie, traficul de voce a crescut cu aproximativ 10% în reţelele mobile, respectiv cu 6% în reţelele fixe. În plus, se constată o modificare a orei de vârf pentru traficul de apeluri realizat în zilele lucrătoare, de la orele de seară la cele din mijlocul zilei, respectiv 11:00 – 12:00.
Situația este monitorizată constant
Cei mai importanţi furnizori au transmis, la solicitarea autorităţii de reglementare, creşterile traficului înregistrate în săptămâna 6 – 12 aprilie 2020, luând ca perioadă de referinţă (stare de normalitate) ultima săptămână a lunii februarie, în care s-a confirmat în România primul caz de COVID-19, respectiv pe 25 februarie 2020).
ANCOM menţionează că va monitoriza constant situaţia şi măsurile luate de către furnizori pentru a asigura funcţionarea corespunzătoare a reţelelor şi serviciilor publice de comunicaţii electronice, gradul de încărcare a reţelelor şi eventualele congestii. M.D.