Salariul angajaților reveniți din șomaj tehnic, suportat și de stat!

0
  • Angajatorii pot depune documentele pe platforma aici.gov.ro.



Potrivit unui comunicat remis miercuri de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, angajatorii care intenţionează să depună documentele necesare pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază pe luna iunie al angajaţilor reveniţi din şomaj tehnic le pot încărca pe platforma aici.gov.ro.


Transmiterea documentelor prin Registratura electronică asigură procesarea mai rapidă, o evidenţă mai bună a actelor transmise şi facilitează accesul la formularele ce trebuie completate, se precizează în comunicatul ANOFM.
Se decontează 41,5% din salariul de bază
Angajatorii ai căror angajaţi au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, precum şi angajatorii ai căror angajaţi au avut contractele individuale de muncă suspendate în conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii şi nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, începând cu data de 1 iunie 2020, beneficiază de decontarea unei părţi din salariu, subliniază ANOFM. Suma care se decontează din bugetul asigurărilor pentru şomaj reprezintă 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările ulterioare.
Ce condiții trebuie să îndeplinească angajatorii
Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligaţia de a menţine raporturile de muncă ale salariaţilor până la 31 decembrie 2020, cu excepţia lucrătorilor sezonieri şi a situaţiei în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului. Pentru decontarea de la bugetul asigurărilor pentru şomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor care beneficiază de prevederile OUG 92/2020 şi ulterior, începând cu prima zi a lunii şi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun documentele prevăzute în textul ordonanţei.
Persoanele interesate pot apela numărul de telefon 021.444-0000 pentru a obţine informaţii suplimentare cu privire la şomajul tehnic, la facilităţile acordate prin prevederile Legii nr.19/2020 şi prin prevederile OUG 92/2020. Call-centerul funcţionează între orele 09:00 – 16:00 de luni până joi şi vineri între 09:00 – 13:00, aminteşte ANOFM. M.D.