Ne află în timpul unei ample campanii, fiind realizate spoturi audio şi video destinate încurajării oamenilor la vaccinare. În ciuda apelurilor către populaţie să accepte imunizarea, sunt situaţii în care cei care doresc să se programeze la prima doză sau la rapel, se lovesc de neplăceri care îi pot face să renunţe.
Un exemplu concret este povestea unui piteştean care zilele trecute, a sunat la mai multe instituţii publice din dorinţa de obţine un număr de telefon pentru a programa rapelul la un alt centru faţă de cel unde a făcut prima doză. Nu numai că nu a obţinut acel număr, dar este convins de faptul că un om simplu, nefamiliarizat cu era digitală, nu are nici cea mai mică şansă să facă demersurile necesare vaccinării. Citiţi, în continuare, păţania omului al cărui nume am fost rugaţi să nu-l facem public dar putem să-l punem la dispoziţia autorităţilor pentru confirmarea veridicităţii. Pe adresa redacţiei noastre am primul un e-mail de la un cititor care povestea cu ce situaţie s-a confruntat în timp ce încerca să schimbe centrul de vaccinare pentru rapel. Omul s-a vaccinat la Centrul Mărăcineni, cu Pfizer, pe data de 15 aprilie şi urma să facă rapel joi. „ Din cauză că doamnele asistente de la Mărăcineni s-au purtat foarte urât şi nu au vrut să îmi arate doza din care am fost vaccinat, am vrut să schimb centrul la rapel. Am încercat să fac ceea ce spun ei la televizor că poţi face rapelul la orice centru. Am încercat ieri (n.r. marţi) la centrul din policlinica Spitalului Militar, mi s-a spus să revin dimineaţă (n.r. miercuri). Am sunat astăzi (n.r miercuri) de 18 ori, până când mi-au răspuns. Mi s-a spus că programarea se face prin Spitalul Militar şi nu am reuşit să-i prind. Atunci am zis să încerc la centrul UAT Piteşti. Nu am găsit nicăieri numărul de telefon”, a povestit interlocutorul.
Suntem de Caragiale!
„Azi, 05.05.2021 am încercat să iau legătura cu centre de vaccinare Pfizer din Piteşti pentru a verifica dacă pot face rapel la unul din aceste centre. Din păcate, pentru Centrul care apare cu denumirea Unitate cazare tip hotelier UAT Piteşti nu apare pe internet nicio dată de contact aşadar, am sunat la primărie, fiind vorba de unitate cazare UAT – centralista m-a trimis la centru să iau legătura cu ei – Dacă tot ne ferim de contact fizic !!!! sau să sun la DSP. Am sunat la DSP la numerele de telefon: 0248220425 si 0248224015 . Am sunat o jumătate de oră cam din 4 în 4 minute, dar nu mi-a răspuns nimeni. Am sunat Prefectură! Doamna de la centrală a cautat-o pe doamna P. Alina – care nu mi-a dat nicio informaţie dar m-a îndrumat la doamna P. Cristina – care a fost de negăsit la ora 8.30 – oră la care trebuia să fie la muncă! Am sunat din nou la centrala Prefecturii şi am fost îndrumată la secretara doamnei prefect care m-a trimis tot la doamna P. Aici cercul de închide pentru că nu mi-a răspuns nimeni. Suntem de Caragiale!!!! Dacă tot se face atâta vâlvă cu vaccinarea, de ce nu se face comunicarea asta mai uşoară? Să publice informaţia să ştie tot omul ce are de făcut”, scrie în email. Cititorul a lăsat şi un număr de telefon la care l-am putut contacta, moment în care ne-a repetat cele de mai sus adăugând: „Problema nu este a mea, ci a celor care vor să se vaccineze şi nu ştiu cum să o facă. Este rău pentru că întâmpinând astfel de dificultăţi, vor renunţa. Eu am încercat astăzi să aflu un amărât de număr de la un centru de vaccinare. Nu am reuşit, de parcă voiam un număr de la NASA. Dacă eu, care stau în oraş, mă pricep cât de cât să caut pe internet, să mă informez, dau telefoane, insist, nu am reușit, mă întreb ce va păţi un om simplu de la ţară?! Să se pună dânşii în situaţia unui om de la ţară. Nu este problema că am sunat, problema este că nu am găsit numărul de la acel centru” , a spus omul. În cele din urmă situaţia a fost rezolvată prin medicul de familie al interlocutorului care va face rapelul. rul de call center care trebuie apelat este 021.414.44.25 sau DSP Argeș – 021.414.44.48.
Trebuia să sune la call center!
Despre cele relatate am discutat atât la Direcţia de Sănătate Publică, cât şi la Prefectură. Ni s-a spus că omul a pornit greşit, căutând acel număr de telefon când de fapt, ar fi trebuit să sune la call center unde putea să facă programarea. „Un om simplu sună la DSP pe call center. Se dă legătura la Centrul Judeţean de Comandă şi îi face programarea. Pentru că lucrurile trebuie să funcţioneze organizat. Mama mea s-a programat prin call center. Mama este un om simplu! Eu nu contest faptul că pot fi multe telefoane în acelaşi timp şi nu răspund, dar trebuie să insişti. Mai bine insişti la call center decât să suni la atâtea instituţii. Numerele de telefon de la centre nu sunt pentru public în momentul de faţă, fiind numerele personale ale medicilor. Vă daţi seama ce s-ar întâmpla să sune lumea şi direct la centru, şi la call center şi pe unde se mai poate? Ar fi haos!”, a declarat prefectul judeţului Argeş, Emilia Mateescu. De la DSP ni s-a spus: „Nu are cum să nu răspună secretariatul. Numărul este al centralei DSP. Trebuia să sune la call center. Pe Covid numerele care trebuiesc folosite sunt cele de la call center”, a declarat doamna Sorina Honţaru, directorul DSP Argeş. M.Sandu