Dacia a vândut cu peste 40% mai mult în Europa

0

Raportul ACEA cu privire la înmatriculările de autoturisme noi în Europa după primele cinci luni ale anului 2023 arată că marca Dacia a vândut 239.514 unități, în creștere cu 42,9%. 
Conform raportului lunar al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), piața auto de pe continent s-a majorat în luna mai cu 18,2%, până la 1.121.644 unități, informează Economica.net. În aceeași lună, marca Dacia a fost comercializată în statele UE, EFTA și Marea Britanie în 48.022 de exemplare, valoare corespunzătoare unei creșteri cu 44,4% față de mai 2022.
Astfel, dacă în luna mai a anului anterior cota de piață a mărcii românești aparținând grupului francez Renault cota de piață era de 3,5%, acum aceasta a crescut cu 0,8 puncte procentuale până la 4,3%.
Cealaltă marcă produsă în România, Ford, a fost înmatriculată în mai în 44.900 de unități, în scădere cu 2,8%. Iar cota de piață a coborât de la 4,8% în 2022 până la4,2% în mai 2023.
În primele cinci luni din acest an europenii au înmatriculat, conform ACEA, 5.323.630 de mașini noi, în creștere cu 17,4% față de perioada similară din anul trecut.
Tot în perioada ianuarie – mai 2023, Dacia a raportat înmatricularea a 239.514 unități, în creștere cu nu mai puțin de 42,9%. Această majorare este una dintre cele mai mari dintre cele ale mărcilor prezente pe piață fiind depășită doar de Alfa Romeo (124,5%) și Tesla (121,8%). Drept urmare, cota de piață a mărcii românești a atins în acest an 4,5% depășind branduri mult mai cunoscute precum Opel (3,7%), Fiat (3,1%), Hyundai (4,1%), Nissan (2,3%) sau Volvo (2,2%). În primele cinci luni din 2023, europenii au înmatriculat și 224.429 de mașini Ford, în creștere cu 2,1% față de aceeași perioadă din 2022. S.M.