Șofer de TIR condamnat după ce a ucis o femeie!

0

Curtea de Apel Pitești a dat sentința definitivă într-un dosar de ucidere din culpă, în care un șofer de TIR a fost condamnat la 2 ani și 6 luni închisoare, cu suspendare. În momentul accidentului, care a avut loc la Morărești, conducătorul auto nu a păstrat distanța față de un Range Rover care circula în fața lui. A lovit autoturismul proiectându-l în față acolo unde a acroșat o femeie care se afla pe acostament. În urma izbiturii victima, în vârstă de 67 de ani, a decedat. În timpul procesului, șoferul de TIR a susținut că șoferița mașinii din față este vinovată de producerea accidentului. Experiza tehnică a dovedit contrariul. 

M.I., de 49 de ani, se afla la volanul unui TIR pe DN 7, când a avut loc accidentul tragic. Bărbatul se îndrepta către Pitești. În motivarea actului de sesizare a instanței s-a reţinut că” în momentul în care a ajuns pe raza localităţii Morăreşti, inculpatul nu a ținut o distanţă suficientă faţă de autoturismul marca Range Rover, cu nr. de înmatriculare (…), condus de către numita (…), autoturism ce oprise pentru a efectua un viraj la stânga pentru a ajunge la o farmacie, fapt ce a dus la impactarea din spate a autoturismului de către ansamblul auto şi proiectarea primului în afara părţii carosabile şi accidentarea de către acesta a victimei (n.r. o femeie în vârstă de 67 de ani) pieton aflat pe acostament. Accidentul s-a soldat cu decesul celei din urmă la data de 20.03.2020, la Spitalul de Urgenţă Piteşti, între accident și deces existând legătură directă de cauzalitate, conform raportului medico-legal,” scrie în rechizitoriul întocmit de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Pitești.

A dat vina pe șoferiță!

Conducătorul auto a fost trimis în judecată în 2023 sub acuzația de ucidere din culpă. În timpul procesului de la Judecătoria Pitești, șoferul de TIR a susținut că vinovată de producerea accidentului este șoferița care a vrut să vireze într-o zonă marcată cu linie continuă, fără să semnalizeze. A fost făcută o expertiză tehnică în care s-a stabilit că în momentele premergătoare producerii accidentului, TIR-ul circula, în localitate, cu o viteză de 76 km/h, estimându-se că viteza autoturismului Range Rover în momentul producerii accidentului a fost de circa 29…30 km/h.

 

Inculpatul a învederat că nu a contestat niciodată concluziile raportului de expertiză cu privire la viteza de deplasare, în sensul că ar fi fost peste limita legală, şi nici aspectul referitor la nepăstrarea distanţei corespunzătoare faţă de autovehiculul din faţă, însă a menţionat că nu se consideră vinovat de producerea accidentului, considerând că o parte din vină îi revine conducătoarei autoturismului marca Range Rover, care ar fi efectuat viraj la stânga într-o zonă în care exista marcaj longitudinal continuu şi fără o prealabilă semnalizare”, după cum a declarat bărbatul în fața judecătorilor.

 A menținut pedeapsa, a mărit suma daunelor

Tot expertiza tehnică a stabilit că dacă ar fi circulat cu viteza legală în localitate și dacă ar fi menținut tot timpul distanța dintre cele două autovehicule , șoferul de TIR ar fi putut evita impactul cu mașina din față. În septembrie 2024 Judecătoria Pitești l-a condamnat pe  M.I. la 2 ani și 6 luni închisoare cu suspendare, fiind fixat un termen de încercare de 3 ani. Bărbatul este obligat să presteze 80 de zile de muncă în folosul comunității.

De asemenea, firma de asigurare a fost obligată să plătească rudelor victimei decedate suma de 125000 lei, cu titlu de daune morale. Inculpatul a declarat apel la decizia instanței de fond. La fel și rudele victimei.  Curtea de Apel Pitești a menținut pedeapsa dată de Judecătoria Pitești, dar a majorat valoarea despăgubirilor morale la 200000 lei , sumă ce urmează să fie achitată rudelor victimei.