După tragedia petrecută la Clinica Teddy Care, unde un copil căruia i s-a făcut anestezie generală a murit, alţi părinţi au început să vorbească despre experienţa trăită în cabinetul stomatologic. Liliana Brezoi, mămica unei fetiţe în vârstă de 3 ani, a povestit că şi fiicei sale i s-a recomandat analgosedarea, fără a-i fi aduse la cunoştinţă riscurile.
Marţi, la Clinica Teddy Care au fost făcute percheziţii de către ofiţerii Serviciului de Investigaţii Criminale Argeş în dosarul de ucidere din culpă încheiat după moartea băieţelului în vârstă de 4 ani şi 8 luni. Oamenii legii au descins şi acasă la medicul anestezist Adrian Dinescu dar şi la societatea pe care acesta o deţine. Au fost ridicate documente şi înscrisuri care fac obiectul cercetării. Copilul a murit după ce i-a fost făcută anestezie generală. Autorităţile au constatat că reprezentanţii clinicii nu aveau autorizaţie pentru Secţie de Anestezie şi Terapie Intenivă, aşa cum ar fi trebuit în cazul aplicării procedurii de analgosedare.
„Nu am cerut, ni s-a recomandat!”
Părinţii au început să vorbească după tragedia petrecută. Piteşteanca Lilia Brezoi a ajuns în luna octombrie a anului trecut la cabinet cu fetiţa ei, în vârstă de 3 ani. Micuţa avusese un accident şi îşi rupsese doi dinţi. Iată ce spune femeia. „Am mers cu fetiţa în vârstă de 3 anişori la Clinica Teddy Care. Acolo a consultat-o medicul stomatolog, după care a spus că nu are ce să-i facă fără anestezie totală. Am aşteptat anestezistul, a venit şi a discutat cu noi. Normal că nu am cerut-o noi (n.r analgosedarea). Ni s-a recomandat! Ni s-a spus că copilul este foarte mic şi nu cooperează. Singura soluţie ar fi să-i facem analgosedare, anestezie totală. Costa 1300 lei. Am întrebat despre riscuri. Ni s-a spus că toul o să decurgă normal şi o să fie ok. Am zis că este clinică renumită, costurile sunt foarte mari, nu a mai contat că dăm atâţia bani. Numai copilul să fie ok. Şi-a fracturat doi dinţişori de lapte”, a declarat Liliana Brezoi.
„Era pur şi simplu, legumă!”
Procedura nu a decurs aşa cum se aşteptau părinţii şi medicul anestezist: „Într-adevăr am semnat nişte formulare pentru anestezie totală. Nu! Ne-a spus că nu există nici un risc. Dacă ne spunea, am fi renunţat. I-au dat somnifer şi apoi am mers în cabinet. Am aşezat-o pe scaun. A încercat să-i bage branula în mânuţă. Nu a reuşit. A chinuit-o, a băgat în ambele mânuţe apoi în picioruşe. La un moment dat anestezistul a zis că renunţă. Atunci a venit soţul a luat-o şi a plecat cu ea la maşină. Eu am rămas să întreb ce fac cu ea în situaţia în care se află. Mi s-a spus că nu se întâmplă absolut nimic, că o să-şi revină în minim două ore. Nu-şi ţinea capul, era pur şi simplu legumă, acum râdea, acum plângea, de la somnifer. A zis să nu-i dau apă, să nu-i dau să mânânce două ore că îşi va reveni. Într-adevăr a adormit şi după două ore s-a trezit şi avea vedenii. Le-am scris celor de la clinică şi am primit mesaj de la managerul clinicii că în urma sesizării mele s-au luat măsuri”, a mai precizat femeia.
S-au gândit la profitul clinicii, nu la copil
Liliana Brezoi crede că reprezentanţii clinicii au făcut aceste proceduri riscante pentru a avea un profit cât mai mare, date fiind costurile ridicate în aceste cazuri. „ Am comentat pe pagina lor, m-au blocat, nu am mai putut să intru să comentez. S-a întâmplat la sfârşitul lui octombrie. În situaţia acelui copil putea să fie şi al meu. Mai era o fetiţă, mai mică şi ea tot aşa, a plecat cu ea pe braţe. Erau în sala de aşteptare. Fetiţa mea după aproximativ trei ore şi-a revenit. Eu cred că era obligatorie analgosedarea, că la noi aşa au procedat. Asta a fost singura variantă! Nu am întrebat cu ce substanţe îi fac, că nu am întrebat. Era un cabient stomatologic fără aparate de monitorizare. Eu n-am văzut nici un aparat. De teama asta nu i-am mai făcut nimic copilului şi este ok. Nu am mai plătit, că nu s-a reuşit, nici consultaţia nu am mai plătit-o. Soluţia oferită era pentru profitul clinicii nicidecum pentru copil. Când am aflat de băieţel i-am mulţumit lui Dumnezeu că nu au reuşit să-i bage branula”, a încheiat Liliana Brezoi povestirea. M.Sandu
ZIARUL CURIERUL ZILEI ESTE INTERESAT DE OPINIILE ŞI SUGESTIILE DUMNEAVOASTRĂ, LEGATE DE CONŢINUTUL CURIER.RO.
De asemenea, aducem în atenţia tuturor CLIENȚILOR noștri ACTUALI și VIITORI, noua adresă de E-MAIL a redacţiei: anuntcurierulzilei@gmail.com Trimite
CONTACTAŢI-NE LA TELEFOANELE: 0248/215740; 0248/215726; 0348/401525