Învață să-i asculți pe ceilalți! 4 sfaturi despre cum să procedezi

0

A învăța să asculți este una dintre cele mai valoroase abilități ale unei persoane. Ascultarea corectă ne ajută nu doar să înțelegem poziția celeilalte persoane, ci și să o raportăm corect la aceasta, atât în ​​relațiile personale, cât și în cele profesionale.

A ști să-i asculți pe ceilalți îți permite să ai parte de feedback pozitiv. O vei face pe cealaltă persoană să se simtă înțeleasă și susținută, iar asta îi va permite să se deschidă față de tine și să construiască o legătură.

Vrei să devii model de videochat? SAVAGE Studio face angajări modele de videochat la studio în București. Totodată, îți oferă 4 sfaturi despre cum să înveți să asculți pentru a deveni un model de succes.

Cum să înveți să asculți

A învăța să asculți nu este ușor și necesită efort. Dar dacă exersezi zi de zi vei putea să faci din asta un obicei. Acest lucru va îmbunătăți comunicarea cu oamenii și, în consecință, te va ajuta să ai succes în carieră.

Dacă te întrebi cum să-i asculți proactiv pe ceilalți, iată ce trebuie să faci:

  1. Doar ascultă

Prima regulă de bază pentru a-i asculta corect pe ceilalți este să nu judeci ce spun. Nu trebuie să fii de acord cu ceea ce spun ei, dar trebuie să respecți. Trebuie să eviți să-i disprețuiești sau să le subestimezi cuvintele, să le faci reproșuri.

Trebuie să fii tolerantă și flexibilă. A accepta ceea ce spune celălalt nu înseamnă a fi de acord, ci a te pune în locul său, încercând să găsești adevărul în ceea ce spune. Acest lucru are adesea efecte foarte benefice asupra conversației.

  1. Menține contactul vizual

Menținerea contactului vizual este esențială în orice conversație. Dacă nu privești în ochi persoana cu care discuți, aceasta ar putea înțelege că ai ceva de ascuns.

  1. Practică ascultarea activă

Când cineva are ceva să-ți spună, ascultă-l. Este foarte probabil ca el să dorească doar să se destăinuie sau să aibă nevoie de sprijinul tău, sau ar putea să o facă doar pentru a-și pune ideile în ordine.

Nu încerca să-l sfătuiești în timp ce vorbește, deoarece rolul tău este ca el să ajungă la o singură concluzie și să-și facă o  idee despre un anumit lucru. În orice caz, când a terminat de vorbit, întreabă-l într-un mod subtil dacă vrea să-ți afle părerea sau are nevoie de sfaturi.

Ascultarea activă folosește întărirea pozitivă, cu gesturi precum încuviințarea din cap sau repetarea scurtă și, din când în când, despre ce vorbește interlocutorul tău. Acest lucru te va ajuta să urmezi firul conversației și o va face pe cealaltă persoană mai încrezătoare, știind că asculți ceea ce spune.

Întrerupe-o cât mai puțin posibil, dar pune întrebări dacă ai îndoieli.

Pentru ca discuția online să decurgă cât mai frumos posibil, atunci când clienții tăi vorbesc nu este indicat să-i întrerupi Acest lucru te va ajuta să le câștigi încrederea. Pentru asta trebuie să lucrezi la autocontrol, empatie și răbdare. Merită efortul, deoarece oferă rezultate excelente.

În acest sens, o persoană care ascultă corespunzător este capabilă să redirecționeze conversația foarte subtil în cazul în care persoana care vorbește deviază către alte subiecte.

Dacă crezi că este necesar, pune întrebări simple, fără a-l întrerupe pe celălalt, pentru a clarifica situația. Prin întrebările puse încearcă să-ți faci interlocutorul să-ți dea mai multe detalii despre ceea subiect și să-și exprime emoțiile, nevoile sau cerințele.

  1. Acordă atenție limbajului corporal

Folosirea limbajului corpului este esențială în orice conversație, deoarece arăți că ești interesată de ceea ce ți se spune.

Limbajul corpului este cheia în orice încercare de comunicare și poate spune mult mai multe despre tine decât ai spune în cuvinte. În situațiile în care te simți inconfortabil, ai tendința de a-ți încrucișa picioarele și brațele. Acest lucru îi poate face pe cei cu care vorbești să-și piardă interesul, ceea ce poate duce la întreruperea discuției.

A asculta nu înseamnă a te opri, ci a câștiga timp pentru a da un răspuns interlocutorului tău și a te gândi la un alt subiect de discuție. Dacă clienții observă că nu ești atentă la ceea ce spun, nu vor mai dori să continue discuțiile.

Abilitățile de ascultare se pot, de asemenea, învăța și spun multe despre inteligența ta emoțională. A învăța să asculți este o virtute care îți va întări relațiile personale sau profesionale.