Asociere pentru Renault şi cu arabii de la Aramco?

0

După asocierea cu chinezii de la Gelly, Renault ar putea face un nou parteneriat, cu arabii de la Aramco. De altfel încă de anul trecut s-a vorbit despre venirea saudiţilor la Dacia, însă până la urmă parteneri au fost aleşi asiaticii.
Ieri însă au apărut noi zvonuri despre asocierea şi cu Aramco. Astfel, conform biziday.ro, “Gigantul petrolier saudit Aramco va intra în asocierea cu Renault și chinezii de la Geely și va deține 20% din producția de motoare a Dacia, precum și din centrele de cercetare din România. Compania franceză ar rămâne astfel asociat minoritar pe acest segment, dar va controla în continuare producția de automobile românești. Arabii ar urma să facă motoare pe benzină şi hibride pentru cele două firme de automobile. Atât Renault, cât și Geely, își vor diminua la câte 40% participația la entitatea care va deține Renault Mécanique Roumanie (uzinele de motoare și cutii de viteză), precum și centrele de cercetare, proiectare și testare de la București și de la Titu. Renault păstrează în continuare uzina de asamblare de autovehicule de la Mioveni, precum și fabrica de șasiuri, dar devine acționar minoritar la uzina de motoare și la celelalte entități asociate Dacia-Renault din România, care în total au aproape două mii de angajați. Aramco ar contribui, de asemenea, la cercetarea și dezvoltarea tehnologiilor de propulsie cu combustibil sintetic și motoare cu hidrogen”.

“Renault mai căuta un partener!”

Informaţia privind o nouă asociere la Dacia nu este străină de angajaţii de la Uzină. Astfel, liderul Sindicatului Autoturisme Dacia, Viorel Ungureanu ne-a declarat ieri că discuţiile despre venirea celor de la Aramco ar putea fi de actualitate: “Începutul de an este bun, lucrăm… Am început în forţă! Sperăm să nu mai apară probleme ca anul trecut. Deocamdată nu sunt şi nu se întrevăd. Nu am informaţii despre asocierea despre care spuneţi. Dar joi avem o şedinţă cu cei din conducerea Renault şi poate cu această ocayie vom fi informaţi. Ştiu că Renault mai căuta un partener în afară de Gelly. Totuşi la finalul anului trecut s-a anunţat doar venirea lor. Vom aştepta să vedem ce se întâmplă”.

Vânzări mai mici în 2022 faţă de 2021

Renault a publicat ieri şi rezultatele comerciale pe 2022. Astfel, într-un context marcat de constrângeri de aprovizionare, vânzările mărcii Renault se ridică la 1.466.729 de unități, -9,4% față de 2021. În Europa, Renault atinge o cotă de piață de 6,4% (-0,7 puncte față de 2021) cu 832.605 unități. La fel ca și în 2021, marca prezintă progrese semnificative în segmentele care generează cea mai mare valoare – piața electrificată în creștere, segmentul C, piața de retail și segmentul vehiculelor utilitare. De asemenea în 2022, Renault a devenit al treilea brand electrificat (pe piața VP) cu 228.000 de vehicule vândute (+ 12% față de 2021). Renault este al treilea brand european şi în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice. S.M.