Deşi în unele zone din Europa, producţia auto a fost afectată puternic de pandemia de coronavirus, la Mioveni până astăzi s-a lucrat în parametri normali, activitatea şi producţia fiind ca până acum.
Precizările au fost făcute chiar de reprezentanţii Uzinei, prin Direcţia de Comunicare Groupe Renault România, care au anunţat chiar de la începutul crizei în Asia că activitatea la Mioveni nu a fost sub niciun fel afectată. Şi asta, în contextul în care în ultimul timp se tot vorbeşte de o întrerupere a activităţii din cauza lipsei de componente de la fabricile adiacente, care le furnizează şi care se află în zonele de risc şi unde producţia este afectată. Totuşi ultimele zvonuri venite dinspre uzină sunt că astăzi sau mâine patronatul şi sindicatele se vor întâlni pentru a discuta oprirea producţie în contextul în care Renault a anunţat închiderea mai multor fabrici, iar la nivel global alţi producători auto au făcut acelaşi lucru.
Direcţia de Comunicare Groupe Renault România ne-a informat luni înante de ultimele zvonuri apărute despre închidere, că: „În contextul propagării virusului COVID -19 la nivel global, Groupe Renault are ca prioritate sănătatea angajaţilor săi şi a luat măsuri de prevenţie la nivelul tuturor activităţilor pe care le desfăşoară în România în Renault Bucharest Connected, Titu, Oarja, Mioveni şi Piteşti. Periodic, toţi angajaţii au fost informaţi asupra importanţei respectării măsurilor de igienă, cele 10 reguli de prevenire a infectării cu COVID-19, promovate la scară naţională de Guvernul României. Măsuri de prevenţie şi de dezinfecţie au fost implementate în toate site-urile din România: # Angajaţii care au copii şcolarizaţi şi a căror activitate nu se poate derula la domiciliu pot solicita aplicarea Legii privind acordarea de zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ # Deplasările profesionale în România sunt limitate # Munca de la domiciliu este recomandată, atunci când activitatea desfăşurată permite adoptarea acestei soluţii # Sunt prioritizate întâlnirile la distanţă # Evenimentele cu public intern numeros, programate până la sfârşitul lunii martie, au fost amânate. # A fost pusă în funcţiune o linie telefonică de urgenţă pentru toţi angajaţii, în vederea informării constante, în cazul în care apare posibilitatea ca unul dintre angajaţi să fi fost în contact cu o persoană infectată. În prezent, uzina din Mioveni funcţionează în parametri normali. Este dificil să estimăm impactul COVID – 19. Avem un dispozitiv de management împreună cu furnizorii şi operatorii noştri logistici. Activităţile de Supply – Chain, Achiziţii, Inginerie, Calitate sunt implicate pentru a veni cu soluţii alternative, dacă acest lucru e necesar pentru continuarea activităţilor”.
În schimb Renault, Nissan şi Seat sunt printre primele mari firme care au început să închidă din fabricile din Spania pentru că nu mai au componente. Iar aşa cum reiese din cele comunicate de repezentanţii Uzinei, la noi în ţară, printre măsurile luate până acum de producătorul francez se numără şi amânarea evenimentele cu public numeros, până la finalul lunii martie, limitarea deplasărilor profesionale, în timp ce o parte din angajaţii care un sunt la producţie, îşi desfăşoară şi ei munca de acasă. Uzina Dacia are o producţie de peste 30 de mii de maşini pe lună şi peste 400.000 pe an. S.M.