Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) a anunțat printr-un comunicat de presă transmis, vineri, că cererile unice de plată aferente Campaniei 2020 vor putea fi depuse în format electronic începând cu data de 6 aprilie, prin utilizarea aplicaţiei IPA online, mijloacelor electronice de comunicaţii şi sistemului IACS.
Decizia, aprobată prin Ordinul Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr. 89/03.04.2020, prevede ca şi centrele judeţene/locale APIA să primească şi să administreze cererile de plată/deconturile justificative şi să acorde viza rentierilor agricoli aferente anului 2020 prin utilizarea mijloacelor electronice. Astfel, documentele care se prezintă la depunerea cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia (copie CI/BI/paşaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se vor transmite la APIA, de către fermier sau rentier, în sistem online.
Centrele județene primesc solicitări
Conform dispoziţiilor noului Ordin, documentele care dovedesc că terenul agricol se află la dispoziţia solicitanţilor se transmit la APIA, fie de către fermier prin mijloace electronice disponibile, fie prin solicitarea online de către centrele judeţene/locale ale Agenţiei a adeverinţelor privind înscrierea în Registrul agricol şi trimiterea acestora de către Primării pe adresele e-mail ale centrelor judeţene/locale APIA.
Pot solicita și ajutorul pentru motorină
În ceea ce priveşte ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, formularul cererii de plată va fi transmis către fermieri prin mijloace electronice de către funcţionarii Centrelor Judeţene (CJ) ale APIA: „Fermierii vor crea un director cu denumirea societăţii şi judeţul unde vor încărca formularul de cerere de plată şi documentele aferente perioadei pentru care solicită plată. Funcţionarii APIA CJ vor avea acces la serverul extern (FTP) şi vor descărca documentele aferente fiecărui fermier. Aceste documente vor sta la baza operării datelor în aplicaţia electronică de gestionare a sprijinului financiar şi efectuării verificărilor administrative ulterioare. După finalizarea verificărilor administrative şi aprobarea cantităţilor de motorină prin ordin MADR funcţionarii din cadrul CJ APIA (SMS) vor emite Decizia de plată care va fi transmisă prin mijloace electronice (poşta electronică) fermierilor”, precizează sursa citată.