A început contrucţia Autostrăzii Piteşti – Sibiu

3
  • Primul tronson care a intrat în lucru are 13 km # Acesta va costa pste 600 mil lei şi trebuie făcut în 3 ani
  • Acum un an s-a început proiectarea lui



CNAIR a anunțat că au început lucrările la primul tronson de autostradă dintre Pitești și Sibiu. Astfel, prima porţiune a drumului care va fi construită, este cea dintre Sibiu şi Boiţa, o bucată de 13 km, este fiind realizată de Compania Porr Construct.


Compania Naţională de Adminstrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat prin vocea directorului general Mariana Ioniţă, începerea acestor lucrări: “Astăzi, 30.03.2020, a început construcția primilor 13 km ai autostrăzii Sibiu – Pitești. Este vorba de lotul 1 al secțiunii 1, Sibiu – Boița. Pentru că este un proiect important pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din țara noastră, vom monitoriza cu mare atenție evoluția acestor lucrări, astfel încât calendarul de desfășurare să fie respectat cu strictețe. Am cerut întregii echipe care este implicată în dezvoltarea acestui amplu proiect să urmărească în mod riguros evoluția și calitatea lucrărilor executate.
Contractul de proiectare și execuție pentru Lotul 1 (km 0+000 – km 13+170), Secțiunea 1, Sibiu – Boița, cu o valoare de 612.647.863,28 lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR și Compania Porr Construct SRL. Durata contractului este de 168 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție.
Chinezii blochează tronsonul Piteşti – Curtea de Argeş
Între timp, o firmă chineză blochează Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 5. Acest tronson generează un adevărat război al contestațiilor între constructori chinezi și italieni. Anunțați din nou luna trecută că au fost excluși din licitație, chinezii au depus iar contestație și au cerut în plus excluderea italienilor de la Astaldi. Conform economica.net, Asocierea China Railway – Viaponte Rom a depus pe 31 martie o nouă contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Asta după ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a înștiințat-o pe 19 martie că menține decizia de excludere a ofertei sale din cadrul licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 Curtea de Argeș – Pitești din cel mai important proiect rutier al României. Înainte de a fi exclusă inițial din procedură, oferta chinezilor se afla pe primul loc, urmată de cea a italienilor de la Astaldi și apoi de cea a italienilor de la Impresa Pizzarotti. Pe lângă anularea documentului de excludere din licitație, asocierea chinezilor mai cere acum și scoaterea din cursă a rivalilor italieni de la Astaldi, care ar fi preluați de un alt gigant italian, respectiv Salini. „Este absurd că CNAIR dorește cu orice preț să excludă din procedură un constructor extrem de puternic, pentru că asociatul acestuia cu 2,8%, Viaponte Rom, are emis pe numele său, chiar de către CNAIR, un document constatator a cărui soartă juridică nici măcar nu a fost tranșată, fiind contestat în fața instanței de contencios administrativ”, spune avocatul asocierii chinezilor în contestație. „În același timp însă, CNAIR dorește să atribuie contractul unui constructor cu probleme economice, financiare și juridice grave, care a săvârșit numeroase abateri grave în contractele care i-au fost atribuite, soldate cu zeci de rezilieri și sancțiuni pecuniare”, continuă avocatul chinezilor. Epopeea licitației pentru construirea secțiunii 5 a autostrăzii Sibiu – Pitești a început în iulie 2017, cu lansarea acesteia în SEAP. Trei luni mai târziu au fost depuse ofertele, iar de atunci perioada de evaluare a acestora a fost prelungită de 10 ori, potrivit avocatului chinezilor. El precizează că înainte de excluderea abuzivă și nelegală a ofertei chinezilor, oferta lor se afla pe primul loc, cu un punctaj maxim de 100 de puncte. Valoarea estimată a contractului pentru construcţia secţiunii 5 Curtea de Argeș – Pitești este de 1,83 miliarde de lei, fară TVA. În octombrie 2017, CNAIR a primit pentru acest contract opt oferte: 1. Astaldi SpA 2. Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd – Viaponte Rom SRL – Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia SA 3. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pizzarotti SA 4. Asocierea Itinera SpA – Retter Projectmanagement SRL 5. Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA 6. Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) 7. Asocierea Tirrena Scavi SpA – Toto SpA Costruzioni Generali 8. Asocierea Trameco SA – Vahostav SK as – Construcții Erbașu SA – Vega ’93 SRL – East Water Drillings SRL Secțiunea 5 din Autostrada Sibiu – Piteşti este amplasată în județul Argeș şi are o lungime de 30,35 km. Traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești. Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. S.M.


3 COMENTARII

  1. Eu am vazut lucrari facute de chinezi in ecuador sunt fara doar si poate cu mult peste lucrarile facute de italieni la noi deci ceva imi spune ca e cv putred la mijloc

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.