Peste o treime dintre români lucrează de acasă!

0



Potrivit datelor unui sondaj online, reali­zat de Telekom România şi dat publicităţii joi, peste o treime dintre români (34,7%) lucrea­ză, în această perioadă, de acasă, iar Internetul este cel mai folosit serviciu de comunicaţii pentru 38,6% dintre aceştia.


Sondajul a fost efectuat în perioada 23 – 28 aprilie prin intermediul unui chestionar online pe site-ul companiei şi a fost completat de un număr de 5.319 persoane. Conform cercetării, 22,9% dintre angajaţii care au apelat la telemuncă folosesc preponderent Skype pentru comunicarea cu echipele lor, în timp ce aplicaţia Zoom este utilizată de către 20,6% dintre cei chestionaţi, Microsoft Teams de 11,9%, Google Hangouts de 11,5%, Skype for business de 7,6% şi WhatsApp de 5,6%.
Rețelele de socializare, preferatele oamenilor
În privinţa petrecerii timpului pe reţelele de socializare, Facebook rămâne platforma preferată a 35,5% dintre români, urmată de YouTube (28,9%), Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) şi Twitter (2,8%). Sondajul Telekom arată că 38,6% dintre respondenţi folosesc internetul, iar 34,4% apelează la telefonia mobilă, 24,3% la serviciul de televiziune şi numai 0,7% la telefonia fixă. „Aceste comportamente sunt vizibile şi în relaţia cu serviciile şi produsele Telekom. În primele 2 săptămâni din luna aprilie, traficul pe site-ul telekom.ro a crescut cu 77%, comparativ cu luna februarie a aceluiaşi an”, notează compania de telecomunicaţii.
Aproape jumătate dintre români achită facturile online
Pe segmentul plăţilor, cercetarea de specialitate evidenţiază faptul că 44% dintre români achită toate facturile online, 30,7% atât online, cât şi fizic, iar 25,3% le achită doar fizic, deoarece, în opinia lor, acest tip de plată le oferă siguranţă. Ca platformă preferată de plasare a comenzilor online, 32,8% dintre respondenţi folosesc atât aplicaţiile mobile, cât şi paginile web pentru a plasa o comandă către un comerciant, 29,5% folosesc pagina web, 14,1% preferă aplicaţia dedicată, iar 23,6% dintre respondenţi nu folosesc nici una, nici alta şi îşi achiziţionează produsele direct prin apel telefonic, e-mail sau merg direct în magazinul fizic. În acest context, jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj folosesc preponderent telefonul mobil pentru a plasa o comandă, 42,2% utilizează laptopul sau desktop-ul şi doar 7,4% tableta.
Cu ce ne ocupăm timpul liber
Potrivit sursei citate, printre activităţile pe care le desfăşoară oamenii acasă, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenţi au spus că îşi petrec timpul liber având activităţi cu familia, 58% vizionează seriale şi filme, 31% învaţă lucruri noi, 23% fac sport în casă, 11% aleargă în proximitatea locuinţei şi 7% au alte activităţi. La capitolul urgenţelor medicale, 4% dintre respondenţi au răspuns că recurg la telemedicină pentru a se îngriji de sănătatea personală, în timp ce pentru non-urgenţe 61,1% dintre persoanele intervievate au declarat că apelează la sfaturile medicului de familie, 23,9% aşteaptă să fie ridicate restricţiile pentru a merge la medic, 14,2% apelează numerele de telefon avizate, 11,8% folosesc aplicaţia medicală de pe telefon, 5,5% îşi iau măsuri de protecţie şi se duc la spital. Majoritatea respondenţilor la sondajul online (59%) a afirmat, totodată, că plata online a facturilor este obiceiul digital pe care cei mai mulţi dintre români şi l-ar dori să şi-l menţină pe viitor, urmat de cumpărăturile online (42,7%), în timp ce 24,5% ar dori să păstreze legătura cu medicii la distanţă, prin aplicaţii sau prin telemedicină. M.D.