- Pilotul bucureştean domină Campionatul de Viteză în Coastă
Emil Nestor este noul deţinător al recordului pe traseul de viteză în coastă de la Reşiţa. Pilotul bucureştean de la RWD Racing Team a îmbunătăţit cu aproape trei secunde cel mai bun timp din istorie şi a bifat totodată a doua victorie consecutivă din acest sezon al Campionatului Naţional de Viteză în Coastă Total.
Pe prototipul Normal M20FC, Nestor a dominat şi prima zi de recunoaşteri şi antrenamente, când a bifat cel mai bun timp, 2:05,906, la capătul celor 5 urcări. Chiar şi aşa, era la mai bine de o secundă de recordul stabilit anul trecut de Silviu Dumitrescu, un spectaculos 2:04,784. Nimic nu avea să prevadă ce se va întâmpla duminică în cele două manşe de concurs. Recordul anterior avea să fie bătut de nu mai puţin de 5 ori. Primul care a reuşit a fost chiar Silviu Dumitrescu, pe aceeaşi Osella PA2000 Evo. Nepotul legendarului Marin Dumitrescu a urcat cei 4,7 kilometri în 2:03,705, dar peste nici măcar două minute, deja alţi doi aveau să îmbunătăţească timpul. Simone Tempestini, campionul naţional de raliuri, pe Radical SR8 (2:03,658) şi Emil Nestor cu 2:03,721 au dus miza luptei la cel mai înalt nivel. Învingător anul trecut, bulgarul Stefan Stoev (Silver Car EF 10) a fost la mai bine de două secunde de pluton, înregistrând 2:05,910. Istoria s-a scris în a doua manşă de concurs. Dumitrescu nu a mai putut coborî sub timpul de anul trecut, Tempestini a continuat să urce sub recordul din 2019, înregistrând la final un 2:04,700, însă nu mai bine decât în prima manşă de duminică. Plecat ultimul, Nestor a pilotat magistral, iar la finiş, timpul arăta un incredibil 2:01,850. La final, acesta a fost felicitat personal de legendarul Lucien Hora, absent şi la această etapă. După victoria de la Cheile Grădiştei, unde de asemenea a stabilit recordul traseului, Emil Nestor se instalează autoritar în fotoliul de lider al Categoriei II, cu 50 de puncte din tot atâtea posibile. Radu Benea e pe 2, cu 19 puncte, iar Simone Tempestini e al treilea cu 18 puncte, însă cu menţiunea că runda trecută a concurat cu Skoda Fabia R5 la prima categorie, cea dedicată maşinilor de producţie. De altfel, singurul pilot de la Categoria I care a reuşit să se claseze în Top 10 Open al rundei de la Reşiţa a fost Mihai Leu (Ferrari 458 Challenge), pe poziţia cu numărul 8.
Cu un timp total de 04:39,983 la finalul celor două manşe, campionul en-titre s-a impus clar la Categoria I şi a urcat pe primul loc după aceste două runde. Alin Luca (Porsche 911 GT3 Cup) a terminat al doilea la Categoria 1, iar Alex Mirea, cu BMW M2, a completat podiumul rundei de la Reşiţa. Cel mai bun rezultat obţinut de piloţii argeşeni9 care au participat la etapa de la Reşiţa a fost obţinut de musceleanul Costi Stratnic. Pe o Dacia STCC care atinge 100 km/h în aproximativ 3 secunde, pilotul argeşean a terminat pe locul 10 la Open şi pe locul 2 la Grupa E2. În total, 70 de concurenţi au luat startul la Cupa Reşiţa 2020, a doua etapă din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă Total. 19 dintre aceştia au concurat pentru divizia a doua, care s-a desfăşurat în comun de-a lungul celor două zile. La echipe, victoria a revenit celor de la RWD Racing Team, cu Nestor, Stoian şi Mirea, pe 2 s-a clasat Rally Dream Team (Ciobotaru, Tarabelli, Szabo şi Troancă), iar podiumul a fost completat de Total Racing Team (Stratnic, Oţil, Cosmin). M.D.