Noi reguli pentru firmele care au angajaţi detaşaţi în UE

0


Firmele cu angajați detașați în țările Uniunii Europene (UE) vor avea costuri mai mari de suportat, potrivit unei legi care a început să se aplice de duminică. Mai exact, firmele vor trebui să asigure salariaților, pe lângă salariul minim, și sporurile, indemnizațiile și bonusurile din statul în care au fost detașați aceștia. Regula va fi valabilă atât pentru angajatorii români care trimit salariați în UE, cât și pentru angajatorii din UE care trimit salariați în România. Legea 172/2020 a apărut la finalul săptămânii în Monitorul Oficial și se aplică de duminică. Aceasta vizează schimbarea legislației din țara noastră privind detașarea salariaților în afara granițelor (termenul exact este de detașare transnațională). Documentul apare în contextul în care prevederile Directivei europene 957/2018 trebuiau transpuse în legislația noastră. S.M.