Șef nou la Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia

0
  • Noul director a lucrat trei ani în India 



Gabriel Vieru este noul director al uzinei Mecanica și Șasiuri Dacia de la Mioveni. Preia această responsabilitate de la Mihai Alexa, care devine director al direcției Igienă, Securitate/Sănătate, Mediu și Social la nivelul Groupe Renault România, post nou creat.


Parcursul profesional și experiența celor doi se confundă cu dezvoltarea celei mai complexe uzine mecanice la nivel mondial, în cadrul Grupului. Gabriel Vieru s-a alăturat Groupe Renault România în 2007 ca inginer expert în Inginerie și Fabricație Cutii de Viteze. A fost pe rând, manager Calitate, șef departament adjunct Cutii de Viteze TLx, șef departament Uzinaj Șasiuri și șef departament Cutii Viteze TL și JH. Din 2017 a fost în expatriere director Fabricație al uzinei Mecanice și al uzinei Vehicule din cadrul Renault Nissan Automotive India PL din Chennai. Este absolvent al Universității Tehnice Gheorghe Asachi din Iași și al unui master în cadrul aceleiași instituții de învățământ superior. Înainte de a veni la Dacia, a fost inginer la ASAM și BMT Caratron Group Iași.
Mihai Alexa a condus Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia din 2019. A coordonat activitatea de uzinare și tratament termic a cutiilor de viteze, a fost șef proiect Cutii de Viteze TL8, director adjunct Fabricație și manager Calitate în relația cu furnizorii. În 2010 merge în Franța, la Technocentre, unde este pilot Sinteză Performanță și Calitate Mecanică. Revine după un an și ocupă pe rând funcțiile de director Calitate, director Fabricație, director Tehnic al Uzinei Mecanica și Șasiuri Dacia. Mihai Alexa a absolvit Universitatea Politehnica București, facultatea de Științe și Ingineria Materialelor. Mihai Alexa și Gabriel Vieru fac parte din comitetul de management de țară al Groupe Renault România.
80% la export
Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia înglobează o diversitate de tehnologii de fabricaţie. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume. Uzina folosește sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance Production Way (APW). La Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia se fabrică peste 500.000 de motoare și aproximativ 500.000 de cutii de viteze, din care 80% merg la export prin intermediul Direcţiei Logistică Dacia şi a celui mai mare centru logistic al Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance International Logistics Network (AILN).  Peste 2 milioane de vehicule (Dacia, Renault sau Nissan) din lume sunt echipate cu motoare produse în România, la Mioveni. S.M.