Licitație nouă pentru reabilitarea DN 73

1



Tronsonul cel mai dificil, cu o lungime de aproximativ 50 de kilometri, dintre localităţile Câmpulung şi Bran, va fi scos din nou la licitaţie în cursul acestui an.


DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov este o rută foarte importantă, intens circulată, asigurând trecerea din Muntenia în Ardeal şi facilitând deplasarea către obiective turistice a unui număr mare de vizitatori – aproximativ 1.000.000 de turişti pe an la Castelul Bran şi peste 400.000 la Cetatea Râşnov. De asemenea, este şi o rută alternativă pentru cei care vor să evite aglomeraţia pe Valea Prahovei.
„Noi estimăm că, undeva, în vara acestui an, vom avea un nou contract gestionat de Regionala Braşov direct cu unitatea de implementare a proiectului de la Braşov, care va avea locaţia acolo, lângă lucrare.
Spre finalul toamnei, începutul iernii, vrem să înceapă lucrarea, cât se poate. Atenţie, vor prelua şi sectorul de drum de pe Regionala Bucureşti. Deja şi-au constituit echipa care face inventarierea restului de executat”, a declarat Mariana Ioniţa, şefa CNAIR. Sistate în 2012, din lipsă de fonduri, şi reluate în forţă în 2014, lucrările de reabilitare a DN 73 Piteşti-Câmpulung-Braşov sunt departe de a fi finalizate, dovedindu-se o pălărie mult prea mare pentru grupul de firme constructoare, care s-a angajat să ducă la bun sfârşit această investiţie. De la Câmpulung spre Braşov, începând din primăvara anului 2017, s-a lucrat cu încetinitorul spre deloc, prin metode greu de înţeles de fiecare din noi. Termenul de finalizare a celor aproximativ 103,25 km era luna septembrie 2017, însă acum s-a prelungit până în decembrie 2023, în condiţiile în care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis să rezilieze contractul cu asocierea de firme AZVI SA – SC STRACO GROUP SRL – PIOMAR DEVELOPMENT – TRACTEBEL ENGINEEERING SA, care se ocupa de lucrări. B.Radu