În urma modificărilor aduse Codului fiscal şi nu numai, în ceea ce priveşte impozitul pe veniturile microintreprinderilor, ANAF a făcut şi ea unele modificări formularelor 100 şi 710 privind obligaţiile de plată la bugetul de stat.
Astfel, Ordinul Președintelui ANAF pentru modificarea și completarea formularelor 100 și 710 a fost transmis la Monitorul Oficial. Modificarea și completarea formularului 100 ”Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat” și a formularului 710 ”Declaraţie rectificativă” au fost aprobate prin acest ordin. Modificarea și completarea formularelor menționate au fost necesare ca urmare a modificărilor aduse Codului fiscal prin Legea nr.153/2020 pentru modificarea şi completarea Legii privind Codul fiscal, a Legii privind impozitul specific unor activităţi. Modificările, care se adresează contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, au vizat cuprinderea în cele două formulare a unor rânduri dedicate declarării: # sponsorizărilor și burselor acordate elevilor şcolarizaţi în învăţământul profesional-dual în conformitate cu prevederile Legii 1 / 2011, cu modificările şi completările ulterioare # costulului de achiziție al aparatelor de marcat electronice fiscale puse în funcțiune. Formularul 100 se utilizează începând cu obligațiile fiscale care au termenul legal de declarare 25 ianuarie 2021 inclusiv, iar formularul 710 se utilizează, după caz, începând cu data intrării în vigoare a ordinului. Prin același ordin, a fost completat Nomenclatorul obligațiilor de plată la bugetul de stat cu o nouă poziție pentru declararea plăților reținute la sursă, de către CEC Bank – S.A., în contul impozitului pe venit, în conformitate cu prevederile Codului fiscal. Aceste prevederi legale se aplică începând cu termenul de declarare 25 februarie. S.Mihai