Părinţii cer modificarea programei pentru Evaluare

0



O serie de modificări ale programei pentru Evaluarea Națională 2021, de la finalul clasei a VIII-a, sunt solicitate de Federaţia Naţională a Părinţilor – EDUPART, din care fac parte şi foarte mulţi părinţi de elevi argeşeni. Este vorba despre propuneri stabilite în colaborare cu profesori de limba și literatura română, potrivit unui comunicat remis.


Părinţii cer , astfel, revizuirea Programei pentru susţinerea Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a cu eliminarea unor conținuturi. Se propune în acest sens să se elimine: Propunem să se elimine: # Tipuri de texte: textul dramatic şi arta spectacolului (autor, personaj dramatic; rolul indicaţiilor scenice; rolul dialogului; actori, decor, costume, lumini, muzică) # Tipare textuale de structurare a ideilor: explicative # Pronumele posesiv şi adjectivul pronominal posesiv. Folosirea corectă a pronumelor şi a adjectivelor pronominale: nehotărât, a adjectivului pronominal de întărire. Pronumele şi adjectivul pronominal negativ şi negaţia în propoziţie. # Realizări propoziţionale ale unor funcţii sintactice: completiva indirectă şi opoziţională, circumstanţiala de loc, de timp, de mod, cauzală, finală. O altă propunere este modificarea punct cu punct a subiectelor date la examenul scris.
Teste de antrenament
Părinții mai cer ministrului și publicarea în fiecare săptămână a câte trei teste de antrenament pentru elevi. Astfel se doreşte începând cu semestrul al doilea al acestui an școlar: # publicarea săptămânală a câte unui set de minim trei subiecte – model pentru Evaluarea Națională, care să conțină o diversitate de itemi care să acopere întreaga programă de Evaluare; # organizarea unei simulări a Evaluării Naționale în luna martie a acestui an școlar # emisiuni Teleșcoala # un compendiu de gramatică pentru uzul școlar (disponibil online)”.
Argumentele părinţilor
Ca şi argumente, Federaţia Naţională a Părinţilor punctează că alevii acestei generații nu au beneficiat niciodată la timp de manuale școlare, iar conținuturile programei pentru Evaluarea Națională și structura modelului pentru evaluare au fost publicate doar cu câteva luni înaintea susținerii evaluării. Astfel, elevii acestei generații de clasa a VIII-a se află într-o situație de discriminare în raport cu absolvenții generațiilor anterioare. De asemenea, se specifică şi că, trebuie luat în considerare și contextul excepțional generat de pandemia produsă de SARSCOV-19, elevii actualei generații de clasa a VIII-a fiind privați de învățământ de calitate, desfășurarea cursurilor online fiind precară (mai ales în semestrul al II-lea din clasa a VII-a, când foarte mulți elevi au întâmpinat dificultăți în achiziționarea de dispozitive și mijloace de conectare online). S.Mihai