Austriecii au mai câștigat un lot din autostrada Pitești Sibiu

0



Lotul 4 al autostrăzii Pitești-Sibiu, între Curtea de Argeș și Tigveni, are un câștigător, de vineri, firma austriacă Porr fiind desemnată să se ocupe de construcția acestei porșiuni de drum.


Aceeași firmă austriacă care execută în prezent lucrările la Lotul 1, între Sibiu și Boița. Din momentul desemnării câștigătorului, procedura spune că trebuie să se aștepte 10 zile pentru a se vedea dacă apar contestații, dacă nu urmează să se semneze contractual.
Lotul se află într-o zonă foarte dificilă, predispusă alunecărilor de teren. “Deși are doar 10 kilometri, este esențial, pentru că face traversarea între Valea Argeșului și Valea Topologului, are un tunel de 1,3 kilometri”, a spus Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la Digi24.
Oficialul Guvernului a mai adăugat și că din această primăvară vor începe lucrările la Lotul 5 al Autostrăzii Pitești- Sibiu, iar loturile 2 și 3 sunt în procedură de licitație.
Ministrul Drulă a vorbit și despre autostrada Bucureşti-Braşov: „Am spus că a fost campionat de studii de fezebilitate. Or fi fost în general în România. Din păcate, pe această autostradă ultimul studiu de fezabilitate datează din 2005. Este un studiu mai sumar. A rămas studiul de fezabilitate din 2005 pentru că de atunci au fost foarte multe încercări de parteneriat public privat. Câte doi-trei ani proiectul a fost blocat inclusiv în discursul public al decidenţilor zilei. Acum chiar am făcut un pas concret, pe 12 februarie a fost semnat contractul de proiectare al autostrăzii, asta înseamnă că vom avea toată partea din spate, viaducte, tuneluri, vom avea efectiv proiectul lor, aşa cum faci proiectul unei case. Şi apoi putem căuta un constructor. În momentul de faţă această muncă nu a fost făcută şi dacă nu a fost făcută nu poţi trimite un excavator direct în teren. Proiectantului care începe contractul semnat pe 12 februarie i-am cerut să livreze zonele critice, cum ar fi centura Comarnic, zona de la Ploieşti, mai repede decât termenele contractuale. Termenele contractuale, din păcate, sunt destul de mari. E vorba de doi ani, doi ani şi jumătate, un contract licitat înainte de mandatul meu”, a adăugat Ministrul. S.Mihai