“Teste bine gândite și subiecte agreate!”

0

  • Concluziile trase în Argeș după Evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a



După ce pe durata lunii mai s-au desfășurat în Argeș examenele de evaluare națională pentru clasele a VI-a, a IV-a și a II-a, Inspectoratul Școlar Argeș a pus cap la cap rezultatele obținute de elevi și a tras mai multe concluzii.


Astfel, la Evaluarea națională pentru clasa a VI-a s-au dat dat examene la Limbă şi comunicare și Matematică şi Ştiinţe ale naturii, la clasa a IV-a la Limba română, Matematică și Limba maternă, în tomă ce la Evaluarea națională pentru clasa a II-a s-au susținut evalurări la Limba română & limba maternă (scris), Limba română & limba maternă (citit), Matematică și Limba română pentru minoritățile naționale (scris & citit), unde a fost cazul. În urma discuțiilor purtate cu profesorii corectori, s-au constatat mai multe aspecte, printre care: # Proba transdisciplinară, pe care au susținut-o elevii claselor a VI-a, vizează cea de-a doua competență specifică prevăzută în programa scolară pentru disciplina limba română – receptarea textului scris. # Ambele texte, care au fost propuse la limba și literatura română, Beneficiile practicării sportului și Beneficiile taberelor pentru copii au fost foarte bine alese, raportându-se la situații din viața reală. Atât sportul, cât și taberele devin subiecte des abordate de către copii în cadrul familiei. # Realizarea chestionarului a evidențiat abilitatea copiilor de a obține informații despre subiectul propus. Subiectele pentru limbile moderne (limba engleză sau limba franceză) au evaluat competențe de receptare a mesajului scris în limba străină și raportarea elevilor la experiențe de viață din rutina lor obinșuită. În același timp, în cadrul probei de matematică au predominat, fie subiectele cu grad redus, fie cele cu grad înalt de dificultate. Subiectele la disciplina biologie au fost accesibile, nu au pus elevii în dificultate, deoarece materia a fost parcursă până la data susținerii Evalurii Naționale.
Trimiteri la conținutul textului
Copiii de clasa a IV-a au avut sarcini în concordanță cu competențele propuse pentru a fi atinse până la sfârșitul ciclului primar. Astfel, 11 cerințe din cele 14 formulate fac trimitere la conținutul textului care a fost ușor de citit și cu un mesaj clar pentru un copil de 11 ani: SĂ NU FURI. În ceea ce privește evaluarea de la clasa a II-a, gradul de dificultate la limba română (scris și citit) a fost de nivel mediu, timpul de lucru a fost mai mult decât suficient. Totuși, s-a constatat un decalaj de timp de lucru între proba Scris și proba Citit. La Scris, unii copii au terminat în timpul acordat parcurgerea testului, fără a avea timp pentru verificare, iar la proba Citit au terminat foarte repede.
Rol de evaluare a competențelor
“În concluzie, testele au fost bine gândite, au avut rolul de a evalua compețentele de bază pe care un copil în clasa a II-a/a IV-a/a VI-a trebuie să le aibă. Subiectele au fost foarte agreate de către majoritatea cadrelor didactice. Evaluările au însemnat un excelent exercițiu de educare a comportamentului și de accesare a potențialului în situații deosebite” ne-a declarat inspectorul colar general din Argeș, Liliana Murguleț. S.M.