Noul Duster, prezentat de Dacia!

0

  • Autovehiculul va fi comercializat din luna septembrie
  • Printre noutăți, motorul cu cutie automată
  • Brandul își schimbă și identitatea vizuală



Lansat pe piață în anul 2010 la prețul unei mașini de oraș, Duster a creat o mare surpriză în segmentul SUV. O adevărată revoluție marca Dacia ! Din 2019, Duster este liderul european în vânzările de SUV-uri către clienți particulari în segmentul său. Asemenea generațiilor precedente, Noul Duster se adresează atât clienților care doresc un SUV confortabil cu design atrăgător, cât și celor care se află în căutarea unui vehicul 4X4 polivalent și robust.


Noul Duster este un SUV de familie, partener de drum în traficul cotidian dar și al aventurilor în aer liber. Design-ul său evoluează, în special la nivelul blocurilor optice și al calandrului, conferindu-i un plus de personalitate și asigurând totodată o diminuare a emisiilor de CO2. La interior, noul Duster dispune de acum de o consolă centrală înălțată, prevăzută cu o cotieră culisantă. Tot la capitolul noutăți remarcăm cele două sisteme multimedia și noul ecran de 8” precum și cutia de viteze automată EDC cu dublu ambreiaj.

Noul Duster va fi comercializat din septembrie 2021 în versiunile 4×2 și 4×4. Noul Duster afișează un design contemporan, pus în evidență de noua culoare de lansare, Orange Arizona. Această evoluție stilistică este însoțită de o îmbunătățire a profilului aerodinamic al vehiculului. Noul Duster preia elementele stilistice ale noii identități vizuale Dacia prezentate în premieră pe Noul Logan, Noul Sandero și Noul Sandero Stepway. Astfel, blocurile optice integrează luminile de zi în formă de „Y”. La rândul său, calandrul este marcat de elemente cromate în relief 3D care amintesc de cele existente pe modelul Spring, conferind părții frontale a Noului Duster un aspect mai modern și un plus de personalitate.

Semnalizatoare LED
Iluminatul permanent de zi al blocurilor optice față (de tip ECOLED) și spate integrează noua semnătură luminoasă Dacia. Duster este primul model Dacia echipat cu semnalizatoare cu LED (în față). Această tehnologie este utilizată și pentru faza de întâlnire (cu acționare automată în echiparea de serie) și pentru iluminarea plăcii de înmatriculare.

Dincolo de consumul redus de electricitate, tehnologia LED oferă un iluminat mai bun, atât pe timpul zilei, cât și pe timp de noapte. Datorită efortului comun al echipelor de designeri și de ingineri, evoluția stilului exterior a fost însoțită și de o ameliorare a coeficientului aerodinamic al vehiculului. Profilul noului eleron plasat în partea superioară a lunetei precum și cel al noilor jante din aliaj de 16” și 17” a fost studiat în simulatoare speciale. Optimizările de care beneficiază noul Duster la nivelul elementelor de rulare dar și al profilului aerodinamic au dus la diminuarea cu până la 5,8 g a emisiilor de CO2 în cazul versiunii 4×4. Întrucât reducerea emisiilor de CO2 este însoțită de diminuarea consumului de carburant, îmbunătățirea coeficientului aerodinamic al noului Duster se traduce printr-un beneficiu dublu pentru clienți. Vehiculul dispune în serie, pe toate nivelele de echipare, de un ecran pentru computerul de bord, de acționare automată a farurilor și de limitator de viteză al cărui buton, amplasat pe volan, este luminat pe timp de noapte.

Un SUV veritabil
În funcție de versiune, Noul Duster dispune de sistem de aer condiționat automat cu afișaj digital, de regulator de viteză cu buton pe volan, de scaune față încălzite și de card mâini libere. Fidel ADN-ului său, Dacia Duster este un SUV veritabil, un vehicul de familie robust. Garda la sol înălțată, noile anvelope și funcția 4×4 Monitor dedicată (pe versiunea cu 4 roți motrice) sunt garanția unui comportament sigur atât pe șosea cât și în offroad. Noul Duster este un partener de încredere al călătoriilor pe orice tip de drum.

Modelul oferă prestațiile unui veritabil vehicul offroad datorită : # Unei gărzi la sol de 217 mm în versiunea 2×4 și de 214 mm în versiunea 4×4. # Unui unghi ventral de 21°. # Unui unghi de atac de 30°. # Unui unghi de degajare de 34° în versiunea 4×2 și de 33° în versiunea 4×4.

Cutie de viteze automată EDC
Din punct de vedere mecanic, marea noutate o reprezintă prezența cutiei de viteze automate EDC cu 6 trepte. Aceasta este disponibilă pe versiunea cea mai puternică a noului Duster, cea echipată cu motorul TCe 150, în configurația 4×2. Cutia de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde două ambreiaje : unul pentru vitezele impare (1,3,5) și altul pentru vitezele pare (2,4,6 și marșarier). Un computer asigură selecția treptei de viteze potrivite în funcție de modul în care șoferul acționează pedala de accelerație. Cutia de viteze EDC oferă confortul unei transmisii automate menținând totodată un nivel al consumului de carburant și al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii de viteze manuale. S.M.


LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.