Românii care dețin mașini mai vechi de 15 ani ar putea plăti un impozit mai mare. Valoarea acestuia va fi stabilită de primării şi ar putea porni de la 900 de lei pe an.
România are un parc auto cu circa 8 milioane de mașini. 4 din 10 au mai mult de 17 ani, spune ministerul mediului. Prin comparație, media vârstei unei mașini din România este cu cinci ani mai mare decât a unei mașini din UE. Conform automarket.ro, în acest context, autoritățile vor să descurajeze circulația și importurile mașinilor vechi.
Potrivit informațiilor ProTV, Executivul pregăteşte modificarea codului fiscal, astfel încât primăriile să aibă dreptul să impună impozite mari pentru maşinile vechi. De pildă, proprietarul unei maşini de peste 15 ani ar putea să plătească un impozit de cel puţin 900 de lei. Autorităţile au însă în plan să îi ajute pe oamenii fără posibilităţi financiare să îşi schimbe maşinile vechi, fiind analizat un ajutor financiar de până la 3.000 de euro. Surse apropiate negocierilor din Coaliţie spun că una dintre variantele discutate prevede ca programul Rabla să fie suplimentat, iar fiecare primărie să ajute cu bani cetăţenii vulnerabili să-şi schimbe maşinile vechi şi poluante cu unele noi, mai puţin poluante.
Banii ar putea veni din fondul pe care Uniunea Europeană ar vrea să-l instituie la nivel european ca să-i ajute pe oamenii fără resurse financiare să nu mai polueze cu maşinile pe care le conduc.
De asemenea, Comisia Europeană propune introducerea unei taxe în carburant pe care şoferii să o plătească în statele membre care nu au reuşit să reducă poluarea pe şosele. S.M.