Pionier al mobilității electrice, Renault este liderul incontestabil al vehiculelor electrice utilitare în Europa încă din 2011. Kangoo Electric a câștigat peste 70.000 de clienți profesioniști de la lansarea sa la sfârșitul anului 2011 și reprezintă astăzi 1 din 5 vehicule utilitare electrice vândute în Europa.
Noul Renault Kangoo Van E-TECH Electric ridică ștacheta mai sus ca niciodată în ceea ce privește satisfacerea nevoilor zilnice ale clienților profesioniști. Modelul, ce va fi făcut cunoscut publicului larg pe 16 noiembrie la salonul Solutrans din Lyon, face progrese în toate domeniile. Acesta marchează punctul culminant al celor peste 10 ani de experiență Renault în ceea ce privește vehiculele electrice. Datorită noii baterii litiu-ion cu o capacitate utilizabilă totală de 45 kWh, Noul Kangoo Van E-TECH Electric se mândrește cu o autonomie de până la 300 km în ciclul WLTP. Ca atare, șoferii de minivan-uri pot conduce liniștiți atunci când au de făcut drumuri întreaga zi, la cel mai bun cost al deținerii și utilizării. Bateria, plasată sub podeaua vehiculului, nu afectează volumul zonei de încărcare. Noul Kangoo Van E-TECH Electric este echipat cu un motor de 90 kW cu un cuplu disponibil imediat de 245 Nm pentru o experiență de condus lină și fără stres în toate circumstanțele. Modul Eco limitează puterea vehiculului și viteza maximă, ajutând la optimizarea autonomiei și este utilizat de preferință cu un vehicul încărcat ușor.
Trei regimuri de frânare
De asemenea, șoferul poate alege între trei regimuri de frânare regenerativă: # Sailing (afișaj luminos B1): mod regenerativ limitat, potrivit pentru conducerea pe autostrăzi și benzi rapide # Drive (B2): modul de regenerare implicit pentru utilizare versatilă, ce dă senzația unui motor termic atunci când iei piciorul de pe accelerație # Brake (B3): mod regenerativ maxim pentru utilizare în ambuteiaje și pe drumurile de munte. La noul Kangoo Van E-TECH Electric, frânarea convențională hidraulică este asistată de un sistem ARB (Adaptive Regenerative Brake System), care maximizează cantitatea de energie recuperată, indiferent de regimul de frânare selectat. Diferitele combinații între modurile de a conduce / tipurile de frânare oferă astfel șoferului posibilitatea de a alege între șase moduri de condus diferite pentru un confort și o autonomie optime, în funcție de utilizarea vehiculului și de condițiile de trafic. Informațiile referitoare la modul de conducere selectat, gestionarea energiei electrice și sistemele de asistență (ADAS) sunt afișate pe un panou digital de 10 inchi, opțional, complet personalizabil și color.
Dotări opționale
Pentru reîncărcarea bateriei, Noul Kangoo Van E-TECH Electric oferă trei tipuri de cabluri de încărcare. Modelul standard dispune de un încărcător cameleon trifazic de 11 kW, adaptat pentru toate tipurile de configurații de încărcare casnice. Încărcătoarele opționale includ încărcătorul cameleon de 22 kW pentru încărcare rapidă la bornele publice și încărcătorul DC cu încărcare rapidă de 80 kW care poate recupera 170 km de autonomie (ciclu WLPT) în 30 de minute. În cazul celor două încărcătoare opționale, bateria este echipată cu capacități de răcire cu apă. Noua baterie Kangoo Van E-TECH Electric are nevoie de 3h50min pentru a trece de la 15% la 100% încărcare atunci când este conectată la un Wallbox de 11kW și mai puțin de 6 ore la un Wallbox de 7,4kW. Pentru a garanta aceeași autonomie în toate anotimpurile, noul sistem de aer condiționat electric Kangoo Van E-TECH este echipat cu o pompă de căldură. Asociată cu un încărcător de 22 kW, căldura este preluată din aerul din jurul vehiculului pentru a încălzi habitaclul fără a utiliza o rezistență electrică care consumă energie. Pompa de căldură funcționează cel mai bine atunci când temperatura ambientală este între -15°C și +15°C, un interval foarte întâlnit în anotimpurile reci în majoritatea țărilor europene. În cele din urmă, noul Kangoo Van E-TECH Electric are parbrizul, scaunele față și volanul încălzite, ca dotări opționale.
Fabrică pentru întreaga lume
Din 2011, fabrica Renault din Maubeuge, situată în Hauts-de-France, produce vehicule Kangoo pentru clienții din întreaga lume. Pentru a industrializa producția versiunilor de pasageri și comerciale ale noului Kangoo, precum și a vehiculelor mărcilor partenere, Mercedes și Nissan, și pentru a garanta producția la cea mai bună calitate posibilă, Renault a investit 450 de milioane de euro în fabrică și a instalat un nou atelier de asamblare a bateriilor. Motorul electric și unitățile de încărcare pentru noul Kangoo Van E-TECH Electric sunt toate fabricate la fabrica Renault Cleon din Normandia. Noul Kangoo Van E-TECH Electric va fi vândut în toată Europa începând cu primăvara anului 2022. S.M.