Zilele trecute a fost desemnat câștigătorul contractelor pentru avizarea lucrărilor și pentru elaborarea Studiului de fezabilitate necesar reabilitării DN 73C între Curtea de Argeș și Tigveni.
Informația a fost oferită de Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta a anunțat că elaborarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenție pentru DN73C, între km 44,800 și km 55,00 (Lotul 1), între Curtea de Argeș și Tigveni are termenul contractual de 11 luni de la data semnării. De asemenea, elaborarea Studiului de fezabilitate pentru reabilitarea DN73C, între km 55,00 și km 68,00 (Lotul 2), între Tigveni și Municipiul Râmnicu Vâlcea, are termenul contractual de 14 luni de la data semnării. Acest sector de Drum Național, cu o lungime de peste 23 de km va realiza legătura între Autostrada Sibiu-Pitești și DN7, în apropierea Municipiului Râmnicu Vâlcea.
În același timp, ministrul a anunțat realizarea unui alt eveniment important pentru infrastructura rutieră din România și anume că o asociere de constructori turci a ofertat pentru proiectarea și execuția secțiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva (A1). ”Sunt 9,13 km de autostradă care va include 2,13 km de tunel, iar întregul proiect va fi finanțat din fonduri europene. Cele două tuneluri forate care urmează să fie construite între localitățile Margina (județul Timiș) și Holdea (județul Hunedoara) vor fi formate din două galerii unidirecționale, câte una pe fiecare cale de circulație. Antreprenorul care va semna acest contract va trebui să finalizeze în 10 luni proiectarea și în 28 de luni execuția, la un preț estimat de 1,36 miliarde lei fără TVA. Complexitatea proiectului, care cuprinde și primele tuneluri rutiere forate din România ultimilor 30 de ani, a determinat selecționarea constructorilor în două etape” a mai adus la cunoștință Grindeanu. S.M.