Potrivit unui Ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial, la finalul săptămânii trecute, 7 unități de învățămând din Argeș vor organiza evaluare standardizată.
După cum se știe, un proces de învățare corect începe cu o evaluare riguroasă. Iar, ca să răspundă nevoii de a ști cu adevărat care este nivelul de cunoștințe și competențe ale unei persoane, eforturile experților în psihologie, statistică și matematică s-au concretizat în apariția testării standardizate. Mai exact, răspunsurile sunt raportate la cele date anterior la același test de către persoane asemănătoare (de exemplu, ca vârstă și studii). Scorul poate fi interpretat cu obiectivitate, eliminând dubiile în privința dificultății și a unui tratament prea blând sau prea dur. Revenind la la evaluarea standardizată din școli, protrivit Oridinului, “la nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București, pilotarea evaluării standardizate se va organiza în câte 7 unități de învățământ, incluzând unități de învățământ cu profil pedagogic”. În vederea pilotării evaluării standardizate, Ministerul Educației încheie un protocol de colaborare cu titlu gratuit fără implicații financiare ale părților. În cadrul protocolului de colaborare activități de pilotare pot fi organizate până la finalul anului 2022. Anterior, ministrul Cîmpeanu anunțase în cadrul lansării Raportului privind Literația, că vrea să încredințeze prin parteneriat cu ministerul testările pentru copii inițiate de compania Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale.
Cum s-a făcut selecția
Testele se vor da în perioada 30 mai – 10 iunie pentru elevi ai claselor I – VII iar elevii claselor IX – XI vor susține testele în perioada 30 mai – 8 iunie. În total au fost alese 329 de școli. Criteriile prin care au fost alese școlile pentru pilotarea testelor standardizate au fost: # Un colegiu/liceu cu profil pedagogic # O unitate de învățământ gimnazial din mediul urban mare (municipiu) # O unitate de învățământ gimnazial din mediul urban mic # O unitate de învățământ liceal din mediul urban mic # O unitate de învățământ gimnazial din mediul rural mic # O unitate de învățământ gimnazial din mediul rural mare # O unitate de învățământ liceal din mediul rural. Disciplinele la care se organizează Evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021 – 2022 sunt următoarele: # pentru elevii claselor I-a – a VII-a, limba română și matematică # pentru elevii claselor a IX-a – a XI-a, limba română și, în funcție de filieră, profil și specializare, disciplina care se susține la examenul național de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie.
Ordinul emis de ministrul Educației introduce organizarea pilotării evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021 – 2022, cu scopul de a stabili nivelul competențe ale elevilor la finalul anului școlar.
Școlile alese
Cele 7 unități de învățământ din Argeș, alese pentru programul pilot, sunt: # Colegiul Național Pedagogic „Carol I” Câmpulung # Școala Gimnazială „Ion Minulescu” Pitești # Școala Gimnazială Nr. 1 Costești # Liceul Teoretic „Ion Mihalache” Topoloveni # Școala Gimnazială Nr. 1 Poienarii de Argeș # Școala Gimnazială Nr. 1 Poiana Lacului # Liceul Tehnologic „Petre Ionescu Muscel” Domnești. S.M.