Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat zilele trecute câștigătoare oferta asocierii italo – române Astaldi/WeBuild – Tancrad pentru secțiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,4 km) din Autostrada Sibiu – Pitești.
În cursa pentru cel mai mare contract de autostradă din România rămăseseră trei ofertanți. Parte a tronsonului care traversează Carpații, Secțiunea Cornetu-Tigveni are o lungime de 37,4 km. Perioada contractuală de proiectare este de 12 luni, iar perioada pentru construcție este de 45 de luni, conform economica.net. Concret, lucrările trebuie să fie finalizate în 4 ani și 9 luni de la data semnării contractului. Asocierea italiano-română care a fost desemnată câștigatoare pentru acest contract (finanțat din fonduri europene), cu suma de 5,32 miliarde de lei (fără TVA), trebuie să construiască pe traseul Secțiunii 3: # 95 de poduri și pasaje # 1 tunel cu două galerii independente (în lungime de 1,7 km fiecare galerie) # 1 Nod rutier la Cornetu # 1 Nod rutier la Văleni # 1 Ecoduct în zona localității Călinești.
122 de km
Autostrada Sibiu-Pitești este parte a Coridorului 4 Paneuropean (Rin-Dunăre) și va conecta Centrul şi Vestul României cu reţeaua europeană de autostrăzi. Autostrada , cu o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 Secțiuni, dintre care 4 au deja contracte semnate:
✒ Secțiunea 1: Sibiu – Boița (14,15 km), se află în execuție și are ca termen contractual de finalizare anul 2023.
✒ Secțiunea 2: Boița – Cornetu (31,33 km), se află în faza de proiectare. Termenul contractual pentru finalizarea acestei secțiuni (parte a Tronsonului care traversează munții) este 2027.
✒ Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km) se află în etapa de proiectare și trebuie finalizată în anul 2027, potrivit contractului.
✒ Secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km) este în faza de execuție și trebuie finalizată în anul 2025.
Cine au fost ofertanții
Trei oferte au fost depuse pentru secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești: # Asocierea Makyol – Ozaltin – Yapi – Gulermak (Turcia) # Asocierea Strabag – Acciona (Austria – Spania) # Asocierea Astaldi – Tancrad (Italia – România). Amintim că în cadrul licitației restrânse pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești, șase din 15 candidați înscriși au fost invitați să depună ofertă în următoarea etapă a procedurii. Candidații care au fost aleși sa depună oferte, în ordinea punctajului obținut:1. Asocierea MAKYOL INSAAT + OZALTIN INSAAT; 2. Asocierea MAPA INSAAT + CENGIZ INSAAT; 3. Asocierea AKTOR + RIZZANI DE ECCHER; 4. Asocierea STRABAG + ACCIONA CONSTRUCCION; 5. IMPRESA PIZZAROTTI; 6. Asocierea ASTALDI SPA + TANCRAD SRL. Pe 27 noiembrie 2020 au fost depuse 15 candidaturi la licitația restrânsă privind proiectarea și construirea secțiunii 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești. CNAIR a publicat pe 23 septembrie 2020 anunțul de licitație pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 Cornetu – Tigveni din Autostrada Sibiu – Pitești. Cu o valoare estimată cuprinsă între 5,3 miliarde de lei și 5,8 miliarde de lei , acest tronson de munte reprezintă cel mai mare contract pus la bătaie de Transporturi. S.M.