Mașinile electrice, separate de cele convenționale

0
  • Cum au pornit discuțiile privind viitorul Daciei?

Printre potențialii parteneri ai afacerii sale cu motoare cu ardere internă, CEO-ul Renault, Luca de Meo a menționat, încă de acum două luni, Nissan, precum și alți investitori pe termen lung. 
Astfel, speculațiile privind viitorul Uzinei Dacia continuă, însă un lucru este cert și anume că Uzina nu se va închide ci va fi preluată de un actual partener al Renault. Prin atragerea de parteneri pe partea motoarelor cu ardere internă, Renault își propune să elibereze fonduri pentru a investi în vehicule electrice, o tehnologie în care a fost pionier cu partenerii de alianță Nissan și Mitsubishi, dar în care este acum sub jucători puternici precum Tesla. Toate aceste mutări, se vor face deoarece Renault intenționează să-și separe afacerile de mașini electrice de cele convenționale, creând două entități pentru a gestiona trecerea către vehicule fără noxe. Surse apropaite grupului, citate de presa internațională, susțin că propunerile pentru parteneriate noi au apărut deja, iar acum francezii analizează toate variantele. Aceleași surse susțin că va rămâne doar un acționar de referință, în noua divizie, nu un acționar de control, al unității de motoare cu ardere, cee ace ar însemna că pachetul majoritar de acțiuni ar putea fi preluat de altcineva, iar Renault să păstreze undeva în jurul a 40%. Din câte se pare, în planurile diviziei de fabricare a motoarelor cu ardere internă, sunt incluse fabrici care produc motoare și cutii de viteze pentru mașini pe benzină și hibride din Spania, Portugalia, Turcia, România și America Latină.