Chinezii de la Gelly, noul partener Dacia!

0
  • Francezii au făcut anunțul

Așa cum au promis, ieri dimineață, francezii de la Renault au anunțat viitorul partener strategic al Daciei, în ceea ce privește fabricarea și dezvoltarea motoarelor termice. Este vorba despre chinezii de la Gelly, acest nume fiind vehiculat și ultima oară când s-a vorbit despre asociere, la scurt timp după vizita președintelui Renault, în Asia. Chinezii vor fi parteneri numai la Uzina Mecanică.  
”Geely și Renault Group au semnat un acord cadru permisiv pentru crearea unui nou lider global în dezvoltarea, producția și furnizarea de motoare hibride și termice de înaltă? eficiență. În cadrul acestui acord, Geely și Renault vor deține fiecare participații de 50% în noua companie. Noua entitate va fi un furnizor global independent de soluții de sisteme de propulsie, producând urmștoarea generație de motoare hibride și dezvoltând tehnologii fără emisii de carbon și cu emisii scăzute, în cinci centre globale de cercetare și dezvoltare. La momentul lansării, se așteaptă ca noua companie să furnizeze soluții către mai mulți clienți industriali, inclusiv Renault, Dacia, Geely Auto, Volvo Cars, Lynk & Co, Proton, dar și Nissan și Mitsubishi Motors Company. În viitor, parteneriatul ar putea oferi tehnologii de propulsie și altor mărci” este anunțul făcut de Renault, în ceea ce privește viitorul Daciei.

Cine sunt chinezii

Geely Holding este un grup auto care deține mai multe mărci internaționale celebre și ale cărui activități acoperă întregul lanț de valoare al industriei auto, de la cercetare și dezvoltare, până la producție, vânzări și activitatea post-vânzare. Geely Holding dispune de un portofoliul larg de mărci printre care Geely Auto, Lynk & Co, ZEEKR, Geometry, Volvo Cars, Polestar, Lotus, London Electric Vehicle Company, Farizon Auto și Cao Cao Mobility. În anul 2021, Geely Holding a vândut peste 2,2 milioane de vehicule în întreaga lume, din care 698.693 de către Volvo Cars și 1.328.029 de către entitatea cotată de Geely Auto Group la bursa din Hong Kong. Geely Holding are peste 120.000 de angajați în întreaga lume și figurează, de 10 ani, în clasamentul Fortune Global 500. Geely Automobile Holdings Limited (“Compania” și filialele sale, împreună constituind “Grupul”) este un constructor auto specializat în dezvoltarea, fabricarea și vânzarea de vehicule de persoane. Majoritatea vânzărilor sunt realizate pe piața chineză dar în ultimii ani ponderea exporturilor a crescut constant. Grupul dispune de uzine de fabricație în diferite regiuni ale Chinei continentale și dispune de peste 40.000 de angajați.

Care este viitorul

Vehiculele termice și hibride vor continua să reprezinte până la 50 % din vânzările mondiale de vehicule de persoane chiar și în 2040. Renault Group urmărește lansarea unei game complet noi de modele Dacia, Renault ICE & Hybrid (vehicule de persoane), LCV, și prin crearea unui furnizor mondial lider în domeniul tehnologiilor de motorizare termică și hibridă. În acest sens, Renault Group și-a reunit tehnologiile în domeniul motoarelor termice și hibride (proiectul „Horse”) cu cele ale companiei Geely. Această entitate dedicată va concepe, va dezvolta, va produce și va vinde componente și sisteme de propulsie termică și hibridă cu tehnologii de vârf. Încă de la înfiinșare, această entitate va genera o cifră de afaceri de peste 15 miliarde de euro pentru un volum de producție de 5 milioane de unități anual. Ea dispune deja de 8 clienți care vor beneficia de o productivitate și de sinergii sporite. Această entitate de sine stătătoare va avea o acoperire și o activitate la nivel global cu: # 17 uzine care vor deservi 130 de piețe # 5 centre de cercetare & dezvoltare în Europa (Spania, România și Suedia), China și America de Sud cu un total de 3.000 de ingineri # 19.000 de angajați în total pe 3 continente. # o cooperare strategică cu un potențial partener din industria energiei.

”Nu pot lua decizii singuri!”

”Știm despre compania Gelly că are experiență și cu cei de la Volvo au făcut treabă bună, vis-a-vis de motoarele termice. Suntem încrezători mai ales că Renault a rămas acționar principal, parteneriatul fiind de 50-50%. Proiectul face parte din programul Horse. Este important că noul partener nu poate luat nicio decizie fără ca Renault să nu fie de acord. Noul partener se va implica la Uzina Mecanică, la secîiie motoare și cutii de viteză. Dacia este pilot la dezvoltarea acestui program nou, Horse” ne-a spus ieri liderul SAD, Viorel Ungureanu.