De la legendele Islandei către o educație viitoare

0

Proiectele finanțate cu sprijinul Comisiei Europene prin programul Erasmus+ cât și prin acreditarea Erasmus+, pentru șapte ani, în domeniul educației școlare derulate de Colegiul Național „Zinca Golescu”, au bifat un nou succes. Cadre didactice şi elevi îşi dezvoltă competențele prin intermediul acestora, ultima lor incursiune fiind în Islanda. 
Prima runda de acreditare din cadrul proiectului Erasmus+, pentru șapte ani, a cărei finanțare, în valoare de 49.625 euro, acordată de Comisia europeana pe domeniul educație școlară KA121-SCH, a fost obținută, în septembrie 2021. Profesorul coordonator Aida Grecu ne-a prezentat impresiile și experienţa dobândită urmare a participării la cursul ” Explorarea legendelor și culturii prin cele șase competențe pentru o educație viitoare” , alături de doamna profesor Cristina Vlășceanu. „Cursul la care am participat, în luna iulie a acestui an, împreună cu colega mea, s-a derulat la Reykjavik – Islanda, inima activității culturale, economice și guvernamentale a Islandei, cât și unul dintre orașele cele mai curate, mai verzi și mai sigure din lume. Perioada de formare a constat din două module, în cadrul cărora noi participanții am obținut o mai bună înțelegere a modului în care drepturile omului se relaționează cu problemele culturale, și de asemenea ne-am îmbunătățit abilitățile de gândire critică pentru a crea un proces educațional centrat pe elev. Primul modul al cursului a debutat cu o vizita de documentare în spațiul islandez.. Prin explorarea contextului geografic, am descoperit puterea nebănuită a naturii în fața provocărilor de orice tip. Competențele lingvistice s-au împletit cu noțiunile geografice, țesând firul unei legende islandeze redescoperite prin Erasmus+. O nouă filă menită să ne dezvăluie cultura islandeză concentrată într-un singur loc a fost Saga Museum, unde am descoperit aspecte spectaculoase ce țin de originea, istoria, cultura, modul de viața, pe scurt evoluția poporului islandez. Toate aceste descoperiri culturale au fost susținute de proiecte comune dar și individuale, și sesiuni de networking care s-au bazat în special pe identificarea intereselor comune, de colaborare în cadrul programului Erasmus+.
În vederea realizării proiectului individual, a avut loc o vizită de documentare la Perlan Museum, un compendiu interactiv al tuturor minunilor naturale ale Islandei. După documentarea minuțioasă a tuturor aspectelor științifice care caracterizează minunilor naturii observate pe teren, fiecare cursant a venit cu idei originale de proiecte, având ca obiectiv principal conservarea naturii, a mediului, menținerea unei vieți sănătoase”, a spus Aida Grecu.

Încurajaţi să folosească o gamă variată de aplicaţii

În cadrul celui de al doilea modul au fost organizate o serie întreagă de activități interactive, concentrate în jurul uneia dintre cele 6 competente-gândirea critică. „A fost comunicare, colaborare, interacțiune, lucru în echipa, s-au împărtășit idei, viziuni, in spiritul proiectelor de tip Erasmus+. Studiul celor 6 competențe a continuat cu activități menite să dezvolte cetățenia activă și comunicarea. Cursanții au fost antrenați în activități interactive, au fost încurajați să folosească o gamă variată de aplicații și să lucreze constant în echipe mixte. Toate tehnicile dobândite în a doua parte a cursului ne-au întărit convingerea și abilitatea de a crea noi experiențe în sala de clasă, pentru a dezvolta în elevi nu numai cele șase competente dar și minți puternice și de succes, toate în același timp ameliorând învățarea prin cooperare și consolidarea abilităților secolului 21. Pentru că, în cele din urmă, scopul cheie al instituțiilor de învățământ este acela de a pregăti copiii pentru viitoarele lor locuri de muncă”, a mai spus coordonatorul proiectelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.