Studiu despre cum aruncă argeșenii mâncarea la gunoi!

1

Între DSV Argeș și Universitatea Pitești s-a semnat zilele trecute un acord de cooperare științifică. Scopul acestuia este organizarea și desfășurarea activității de cooperare științifică, proiectul denumindu-se “Analiza la 360 grade a fenomenului risipei alimentare la nivelul gospodăriilor din județul Argeș, Romania: cauze, efecte, nivel, stuctură și strategii”.  
Direcția Sanitar Veterinară Argeș a fost reprezentată de directorul Sorin Sorescu care a semnat acordul cu rectorul Dumitru Chirleșan si cu responsabilul de proiect Conf.dr. Amalia Dutu. Cei doi parterneri din cadrul proiectului vor analiza fenomenul de risipa alimentară la nivelul județului Arges prin utilizarea în comun a infrastructurii de cercetare și a expertizei de care dispun fiecare parte cu scopul generării de know-how și diseminării acestuia către toate părțile interesate. Astfel, România are ca scop reducerea risipei alimentare la jumătate, până în 2030. Acest lucru vine în momentul în care inflația a ajuns la valori foarte mari, iar experții vorbesc de o criză alimentară mondială iminentă. Țara noastră risipeste anual 2,5 milioane de tone de alimente. Asta înseamnă că fiecare român aruncă la gunoi, în medie, 70 de kilograme de mâncare în fiecare an. Cifra plasează România la jumătatea clasamentului european al țărilor care trimit mâncarea la pubelă, după numărul de kilograme pe cap de locuitor. Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale arată că 49% din risipa alimentară se realizează la nivelul gospodăriilor individuale ale populației; sectorul industriei alimentare generează 37% din risipă; alimentația publică – 5%, iar sectorul agricol – 2%. Un raport european arată că, în perioada următoare, 40 de milioane de persoane la nivel mondial vor intra în categoriile defavorizate și vor fi expuse riscului foametei. Dar aceste alimente nu doar că produc risipă alimentară în loc să fie consumate, ci se tranformă în deşeuri care la rândul lor produc efecte cu gaze de seră foarte dăunătoare mediului şi omului deopotrivă. Campania integrata de informare/ educare implementata prin social media, TV si presa online in mediul local, precum si evenimentul de promovare a ghidului de reducere a risipei alimentare implementat se vor realiza sub identitatea vizuala a celor doi parteneri.