1500 angajați Dacia, transferați companiei Horse

0
  • Aceasta este deținută de Renault împreună cu Geely

Circa 2.000 de angajați ai uzinelor de motoare și cutii de viteze ale grupului Renault din România vor fi transferați companiei Horse, deținută de francezi împreună cu chinezii de la Geely. În același timp, producătorul de mașini Automobile Dacia rămâne o companie românească a grupului Renault. 
Șefiii grupului Renault au lămurit, într-o discuție purtată cu trei jurnaliști români, implicațiile schimbărilor prin care trece compania franceză asupra activităților din România, informează economica.net. Gilles Le Borgne – vicepreședinte executiv inginerie Renault Group, Denis le Vot – CEO global al mărcii Dacia și Christophe Dridi – vicepreședinte Global Access și Dacia în cadrul grupului Renault, au explicat de ce este nevoie ca producția de motoare termice, inclusiv hibride, să fie separată de cea de motoare electrice și care este rolul chinezilor de la Geely în compania Horse. Conform oficialilor Renault, în România, compania denumită deocamdată Horse – nume care ar putea fi schimbat în viitor, va prelua părți din două activități: cea de inginerie și cea de producție a motoarelor.

În total 2000 de angajați

„În zona de inginerie (n.n. – RTR) vorbim despre 450 de angajați dintr-un total de 1.700. Iar la uzina de motoare și cutii de viteze circa 1.500 în care intră atât cei de la producție, cât și cei de la verificarea calității și așa mai departe. Vorbim despre oameni implicați în activitatea desfășurată la uzinele de motoare și cutii de viteze din Mioveni. În total, noua companie Horse va prelua ceva mai puțin de 2.000 dintre actualii angajați ai Renault din România”, a explicat directorul executiv al mărcii Dacia la nivel global, Denis le Vot.

Două entități

Practic, conform noii organizări a grupului Renault, în România vor activa două entități: una cu personalitate juridică – Horse – care va grupa activitățile de cercetare – dezvoltare și producție a motoarelor termice și cealaltă de asamblare a mașinilor – Automobile Dacia. Aceasta din urmă va intra sub umbrela unei entități globale fără personalitate juridică, denumită Power, din care vor face parte toate uzinele în care sunt produse mașini cu motoare termice. În viitor, marca Dacia, prin uzinele sale de asamblare vehicule, va cumpăra propulsoare termice de la compania Horse și motoare electrice și baterii de la Ampere, divizia de motoare electrice a grupului francez.

17 uzine

Compania numită deocamdată Horse va avea o acoperire globală prin 17 uzine și cinci centre de cercetare și dezvoltare în Europa (Spania, România și Suedia), China și America de Sud. Entitatea va avea 3.000 de ingineri dintr-un total de 19.000 de angajați aflați pe trei continente. În România, Horse își va desfășura activitatea de cercetare – dezvoltare în centrul de inginerie Renault Techonologie Roumanie (RTR) și în uzinele de motoare, cutii de viteze și turnătoria aparținând până acum Uzinei Mecanice și de Șasiuri Dacia (UMCD) și Renault Mecanique Roumanie (RMR), mai informează economica.net.

Se respectă Contractul Colectiv de Muncă

„Angajații care vor trece de la alte companii la Horse trebuie să știe că li se va respecta contractul actual. Așa cum știți, cei din România au acel CCM (n.n. – Contract Colectiv de Muncă) și acesta va fi respectat astfel încât ei să beneficieze de aceleași condiții de până acum. Ce se va întâmpla peste ani, nu știu. Dar la momentul trecerii la Horse vor avea aceleași condiții prevăzute în CCM”, a declarat Christophe Dridi, fost director al Automobile Dacia și actual vicepreședinte Global Access în cadrul grupului Renault. Declarația lui Dridi a fost completată de șeful mărcii Dacia care consideră că „oricum, fiind o companie deținută în procent de 50% de Renault, ideea de «mutare» este exagerată. Pentru că ei (n.n. – angajații) nu vor pleca nicăieri. Vor utiliza aceleași computere și echipamente. Totul va rămâne la fel ca până acum. În timp, însă, Horse va trebui să își construiască propria strategie. Și, așa cum am spus, nicio decizie din această companie nu va fi luată fără acordul Renault”.