O filmare cu drona făcută de Asociaţia Pro Infrastructură care monitorizează stadiul lucrărilor la autostrada Sibiu-Piteşti ne arată ce a fost făcut până în acest momela Secţiunea 5. Aceasta are 30, 35 kilometri şi începe de la Curtea de Arges continuă traseul în paralel cu râul Argeş până la actuala centură a Piteştiului.
„Suntem în grafic, dar se poate accelera ritmul pe Secțiunea 5 Sibiu-Pitești” anunţa ieri Pro Infrastructură, după ce a filmat cu drona toți cei 30,35 kilometri ai Autostrăzii A1 dintre Pitești și Curtea de Argeș. „În iulie vă spuneam că suntem foarte dezamăgiți de progresul în teren și de atitudinea antreprenorului general, WeBuild, unul din cei doar câțiva pe care-i considerăm serioși. La final de an, șantierul este cât-de-cât în grafic dar este loc de (mult) mai bine”, consideră asociația.
ONG-ul dă ca exemplu faptul că italienii de la WeBuild (n.r. fost Astaldi) au în obligații întocmirea documentației pentru relocările de utilități, „dar invocă o ordonanță abrogată care, spun ei, li s-ar aplica și ar pasa responsabilitatea la stat. Au pierdut procesul în primă instanță însă au făcut apel. Așa că, până la noi ordine, stâlpii LEA tronează în mijlocul autostrăzii”, precizează Pro Infrastructra.
E loc de mai bine!
Stadiul fizic raportat oficial de CNAIR în octombrie era de 23,70% la un an după emiterea ordinului de începere lucrări din 01.09.2021. „În prezent, după ce vedem din dronă, s-a ajuns la 26-28%. Constructorul nu are voie să nu respecte generosul termen contractual de 4 ani de execuție. Într-adevăr, lotul nu este ușor. Are peste 30 de km și, deși nu traversează un relief accidentat, traseul croșetează prin zone mlăștinoase și/sau inundabile pe lângă acumulările de pe Argeș. Asta se traduce în terasamente (ramblee) foarte înalte, podețe fără număr și peste 5 kilometri de poduri și viaducte pe autostradă (nu socotim pasajele peste A1 și pe cele din nodurile rutiere)”, detaliază Pro Infrastructura.
„Una peste alta, un an mediocru pe acest șantier. Sperăm că 2023 le va aduce o viteză în plus celor de la WeBuild, mai ales în perspectiva startului pe Secțiunea 3 Sibiu-Pitești, cel mai mare contract pe care CNAIR l-a atribuit prin licitație în istoria sa: 5,32 miliarde lei pentru 37,4 km. CNAIR promite că emite ordinul de începere în februarie 2023, antreprenorul având la dispoziție 12 luni de proiectare și 45 de execuție.Da, ceva nu se leagă: 48 de luni pe 30,35 km relativ simpli și doar 45 pe 37,4 km prin creierii munților. Nu ne puneți să vă explicăm “logica” responsabililor CNAIR. Cert este că italienii de la WeBuild au mult de tras pe cei aproape 68 de kilometri de pe coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din România. Sperăm să-și respecte blazonul și obligațiile contractuale, deși le va fi foarte greu mai ales cu ritmul și atitudinea din 2022”, spune Asociația Pro Infrastructura.