Un elev eliminat că a încercat să copieze cu căşti!

0

Un incident a fost înregistrat ieri, la examenul de Bacalaureat 2023 în Argeş. Un elev a fost eliminat după ce a fost prins încercând să copieze având căşti. Acesta susţinea examenul la Matematică, în centrul de la Liceul Tehnologic Dimitrie Dima. De asemenea din cei 3.940 candidaţi înscrişi la proba obligatorie a profilului, respectiv Istorie sau Matematică, 122 nu s-au prezentat.
Examenul de Bacalaureat 2023 a continuat ieri 27 iunie, cu proba obligatorie a profilului, respectiv Istorie sau Matematică, urmând ca astăzi, 28 iunie, să aibă loc cea la materia la alegere în care se poate opta pentru una din următoarele discipline: Geografie, Logică și argumentare, Psihologie, Economie, Sociologie, Filosofie, Fizică, Chimie, Biologie, Informatică.
În judeţul Argeş au fost înscrişi în total, la Matematică şi Istorie, 3.940 candidaţi, din care s-au prezentat la susţinea probelor 3.817 candidaţi. Astfel, au fost 122 absenţi. Potrivit inspectorului general şcolar al ISJ Argeş, Dumitru Tudosoiu, au fost înscrişi la Istorie 1.366 candidaţi, au fost prezenţi 1.343 şi au lipsit 23. La Matematică –profil Matematică Informatică, au fost înscrişi 826 candidaţi s-au prezentat 818 , fiind 8 absenţi. La Matematică –profil Pedagogic, au fost înscrişi 58 de absolvenţi şi au fost toţi prezenţi, în timp ce la Matematică-profilul Ştiinţele Naturii au fost înscrişi 505 şi au lipsit 4. La Matematică –profil Tehnologic, au fost 1.185 candidaţi înscrişi, s-au prezentat 1.097 şi au absentat 87 candidaţi. În centrul de examen din cadrul Liceului Tehnologic Dimitrie Dima a fost înregistrată o tentativă de fraudă. Un candidat care susţinea examenul la Matematică-profil Tehnologic a fost prins în timp ce încerca să copieze având căşti.

Subiecte istorie

Subiectele la Istorie au fost următoarele:
• La primul punct, elevii au avut de rezolvat mai multe cerințe a două texte despre Evul Mediu – Secolul XVI. Printre ele se numără: de precizat numele Principatului autonom de la sursa B o informație referitoare la politica externă a domnitorilor români din sursa A de menționat 2 spații istorice care apar atât în sursa A cât și în sursa B litera corespunzătoare sursei care susține că popoarele balcanice sunt ocupate de otomani relație cauza-efect din sursa B și rolul acesteia două fapte istorice la care participă românii în secolul XVI, în afara de cele din sursele A și B o asemănare între două acțiuni desfășurate de români în relațiile internaționale din secolele XVII .
• La punctul doi, a fost un text despre Convenția de la Paris din 1858 și despre alegerea lui Alexandru Ioan Cuza. În baza acestuia, ei au avut de precizat: numele domnitorului secolul la care se referă textul un stat implicat în evenimentul de la Osborne două informații referitoare la Adunările ad-hoc punctul de vedere despre Convenția de la Paris din 1858 de argumentat printr-un fapt istoric relații internaționale în România, în perioada 1875 – 1900.
• La punctul 3, elevii au avut de scris un eseu despre situația internă și internațională a României în perioada postbelică. În redactarea eseului, elevii au trebuit să aibă în vedere: precizarea unei ideologii totalitare din Europa postbelică; menționarea a două practici politice aplicate în perioada stalinismului în România; prezentarea unui fapt istoric desfășurat în regimul național-comunist în România; menționarea a două acțiuni prin care România se implică în relațiile internaționale din a doua jumătate a secolului al XX-lea formularea unui punct de vedere referitor la practicile politice democratice din România.
Miercuri, 28 iunie, are loc proba la alegere a profilului şi specializării. Proba la Limba și literatura maternă se va desfășura joi, 29 iunie. Astfel, absolvenții liceelor cu profilul Umanist, specializările Filologie și Științe sociale, pot alege între Geografie, Logică și argumentare, Psihologie, Economie, Sociologie și filosofie. Absolvenții liceelor cu profil Real, specializările Matematică-informatică și Științele naturii, pot alege între Fizică, Chimie, Biologie și Informatică. M.Sandu