Reguli noi la Google, YouTube, Facebook și TikTok

0

De ieri a intrat în vigoare un pachet de legi privind reglementarea Internetului, considerat ca unic în lume. Este vorba despre Digital Services Act (DSA), care va avea efecte doar în Europa. 
DSA se aplică de-acum celor mai mari 19 reţele de socializare, pieţe de bunuri şi motoare de căutare, între care Google, YouTube, Amazon, Facebook, Instagram, X (fosta Twitter) sau TikTok, informează Enonomica.net. Aceste întreprinderi – care au fiecare peste 45 de milioane de utilizatori activi în UE – au noi obligaţii de combatere a dezinformării, urii online, pornografiei infantile sau contrafacerilor, sub upravegherea Comisiei Europene (CE). ”UE este azi prima jurisdicţie din lume în care platformele online nu mai beneficiază de un «drept de trecere» şi nu mai stabilesc propriile lor reguli. Ele sunt de-acum entităţi reglementate la fel ca instituţiile financiare”, au declarat comiarii european. Contravenienţii se expun unor amenzi care ating 6% din cifra de afaceri mondială a grupului din care fac parte, iar, ca ultim recurs, în cazul unor infracţiuni grave, la o interzicere temporară a funcţionării în UE. Platformele sunt obligate să le propună navigatorilor pe Internet un instrument de semnalare cu uşurinţă a conţinuturilor ilicite – definite de legislaţiile naţionale sau texte europene, iar apoi să le retragă rapid. Ele sunt obligate să se supună unui audit anual independent în vederea verificării faptului că-şi îndeplinesc obligaţiile. n
Site-urile de comercializare au obligaţia de urmări vânzătorii, cu scopul de a reduce fraudele. S.M.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.