Constructorul Porr a adus 60 de specialiști din Austria pentru lucrări la tunelul ce urmează să fie construit pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1). În lungime de 1,3 kilometri, acest tunel va fi primul construit din autostrada transcarpatică.
Pe șantierul Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești se lucrează la ambele galerii ale tunelului montan fiind executată structura ieșirii din tunel spre Pitești și se lucrează la structura intrării din tunel spre Sibiu, decalajul de execuție între cele 2 galerii fiind de 1 lună. Lucrările se vor finaliza însă în același timp, având în vedere că una dintre galerii este mai scurtă față de cealaltă. Tot aici a început să sosească armătura care este folosită la stabilizarea interioară a tunelului. La execuția tunelului, lucrează 2 echipe concomitent, care au la dispoziție câte un set de utilaje pentru fiecare echipă, iar pentru a asigura continuitatea șantierului, antreprenorul a adus încă un set de utilaje, pentru a suplini, în caz de nevoie. Șantierul dispune de stație proprie de betoane în șantier, dar și de un atelier mecanic, care va deservi echipamentele și utilajele, în caz de defecțiuni.
Câte două meci pe sens
Aici echipele de tunel sunt formate din 60 specialisti aduși din Austria urmând a se dubla numărul lor. Aceștia lucrează în schimburi, atât în timpul zilei, cât și în timpul nopții. La momentul ultimei vizite oficiale în șantier, erau 300 muncitori și 100 utilaje, pe întregul amplasament al secțiunii. Tunelul are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim: # câte 2 benzi pe sens și acostamente # sistem de ventilație # sistem de evacuare # iluminat public # sistem de comunicare # câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului.
10 km pe Secțiunea 4
Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de circa 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri.
Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, unde va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești. Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fără TVA și o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. Autorizația de construire pentru execuția lucrărilor a fost emisă în luna martie a acestui an. Autostrada Sibiu – Pitești (A1) va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.
Este cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, cu cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați. S.M.