93 de piloți se vor întrece la Trofeul Valea Cetății Râșnov

0

De vineri și până duminică, la Râșnov, repornesc motoarele competițiilor de viteză în coastă românești, în ceea ce se anunță o cursă de unire.
Trofeul Național Masters de viteză în coastă și Campionatul Național de Viteză în Coastă își vor desfășura simultan penultimele etape în cadrul Trofeul Valea Cetății Râșnov Pro-X, competiție cofinanțată de Consiliul Judeţean Brașov și organizată de cluburile sportive DT Motorsport și AutoBlic Brașov, sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv. Deși ploaia i-a jucat feste la ediția din primăvară, Jerome France (Norma M20-FC) a recuperat fără probleme în ultimele două etape – câștigându-le – pilotul de origine franceză fiind prim-favorit la victoria etapei râșnovene în condițiile unei suprafețe uscate. Principalul adversar al lui France este nimeni altul decât Octavian Ciovică (Radical SR8), pilot ce s-a dovedit a fi foarte rapid chiar și pe ploaie, nu doar pe o suprafață umedă.

Luptă aprigă la titlu

Desigur, în lupta la vârful ierarhiei dedicate automobilelor cu caroserie deschisă vor intra atât Emil Ghinea (Norma M20-F) cât și Costel Cășuneanu (Wolf Mistral GB08) – acesta din urmă foarte aproape de a obține prima victorie absolută chiar la Râșnov în primăvară, însă o răsucire i-a știrbit șansele. Deși câștigătorul ediției din primăvară – Simone Tempestini – lipsește de pe lista de înscrieri, principalii pretendenți la titlul național: Mihai Leu (Audi R8 GT3 LMS) și Alexandru Pițigoi (Porsche 911 GT3 Cup) o vor avea de înfruntat pe „Viola” – adică Mitsubishi Lancer Evo-ul impecabil pregătit de băimăreanul Călin Făgădar. Desigur, lupta nu se va da doar între cei trei sportivi, întrucât la start va fi singurul model electric din competiție – Tesla Model 3 Performance – pilotat de Dominic Marcu, precum și „duetul” modelelor TCR din Reșița: cu Claudiu Ciucă și George Șchiopulescu fiecare la volanul unor modele „gemene” – anume Seat Leon Cupra TCR.

Mai mulți argeșeni la start

Pe lista celor 93 de sportivi ce au spus „DA” competiției programate la sfârșitul acestei săptămâni regăsim și 14 piloți înscriși la categoria Automobilelor Istorice, respectiv Dacia Revival. Printre favoriții acestei etape îi putem numi pe Eduard Tontsch – liderul CNVCI – cu modelul BMW 2002 Ti, dar și pe Lucian Răduț, care revine la start, însă nu cu modelul Evo cu care ne-a obișnuit în ultimii ani, ci cu o Dacia Nova. Pe lista de înscrieri se află și argeșenii Dudu Șenchea(Mitsubishi Lancer Evo VIII), Ovidiu Ponea(Seat Leon), Eusebiu Firfirică(Dacia Logan) și Silvia Saraholu (Renault Megane Coupe). M.D.