Încep lucrările la Secțiunea 2 din Autostrada Pitești – Sibiu

1

Reprezentanții Companiei Naționale de Infrastructură și Administrare Rutiera au anunțat că lucrările la Secțiunea 2 din Autostrada A1 Sibiu-Pitești vor începe în luna mai a acestui an.   

Lucrările la viaductul Boița, punctul de start pentru acest dificil lot, sunt planificate să înceapă în luna mai a acestui an, conform coordonatorilor proiectului. Se estimează că lotul de 31 de kilometri ar putea fi finalizat în 2028, reprezentând un pas semnificativ în cadrul celui mai important proiect rutier al României.

#Se fac defrișări pe anumite porțiuni

Pe parcursul acestui lot, la aproximativ kilometrul 26+500, au început deja lucrările de defrișare, conform unui ordin ministerial. Urmează studiile geotehnice și finalizarea proiectării. În paralel, pe sectorul 1 al autostrăzii, în zona de conexiune cu un lot deschis deja la trafic, se speră că lucrările la viaductul Boița vor începe în luna mai.

Reprezentanții CNAIR au anunțat că au finalizat lucrările de descărcare arheologică în lunile precedente și că toate avizele necesare pentru autostradă au fost primite. Cu toate acestea, termenul contractual de finalizare a autostrăzii Pitești-Sibiu, așteptată cu entuziasm în Valea Oltului, rămâne în continuare o provocare dificil de atins, având în vedere istoricul de întârzieri și probleme administrative.

#4,25 miliarde lei, costul lucrării

Cu o lungime de 31,33 de kilometri și o valoare de 4,25 miliarde de lei plus TVA, Lotul 2, denumit Boița-Cornetu, Secțiunea 2 din Autostrada A1 Sibiu-Pitești este considerat cel mai dificil tronson de autostradă din România. Bogdan Alexandru, reprezentantul Asocierii Mapa-Cengiz(Turcia) a precizat că se vor realiza 7 tuneluri, aproximativ 50 de viaducte, poduri și pasaje, precum și extinse zone forestiere care trebuie tăiate și mutate.

1 COMENTARIU

  1. Prin anii 2015-2019 cand la guvernare era PSD
    se schimbau 4 ministri de transport in 4 ani de guvernare, fiecare avand cate o „viziune” asupra planului de autostrazi.
    Tot atunci s-a incercat un Parteneriat Public Privat (PPP) pentru A3 Comarnic – Brasov
    cu concesionarea autostrazii pe 30 de ani catre Privat si plata de catre Public (statul roman) a profitului anual garantat.

    Bine ca le-a venit mintea la cap si fac A1 Pitesti – Sibiu (altitudine maxima 500m), in loc de A3 pe Valea Prahovei (altitudine maxima 1000m la Sinaia, deci probleme cu deszapezirea pe timp de iarna).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.