Zilelel trecute a fost semnat Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (documentația de avizare a lucrărilor de interventii) pentru Transfăgărașan și anume sectorul DN7C cuprins între km 104+000 și km 130+800.
Compania Rutier Conex XXI SRL are la dispoziție 8,4 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (PT) și 12 luni pentru finalizarea contractului. În baza acestui contract trebuie stabilite soluții tehnice a căror aplicare să permită circulația pe Transfăgărășan pentru o perioada de timp cât mai îndelungată (de preferat pe tot timpul anului), inclusiv pe secțiunea Piscul Negru – Cabana Bâlea Cascadă. Conform CNAIR, soluțiile identificate trebuie să ofere în primul rând un grad ridicat de siguranță a traficului rutier.
Printre lucrările ce trebuies făcute se numără:
# copertine de protecție din beton;
# lucrări de siguranță rutieră;
# panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș/Cârțișoara) care să arate șoferilor numărul de locuri de parcare libere, condițiile meteo (vânt/polei/temperaturi);
# zone pentru parcări cu spații pentru comercianți și taxarea lor;
# View Point;
# închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac;
# îmbunătățirea siguranței în punctele negre cu risc de accidente.
Traseul acestui spectaculos drum, care traversează munții Făgăraș oferind peisaje splendide, are o lungime de 151 km, începe din comuna Bascov, județul Argeș și se termină la intersecția cu DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara.