Succesul industriei de influencer marketing

0

De câțiva ani buni, influencerii au acaparat industria de marketing. Acești influenceri au devenit una dintre resursele cele mai eficient pentru a ajunge la clienți noi. În orice nișă există persoane cu vizibilitate și influență care pot crea comunități în jurul cărora să disemineze mesaje. 

Cum au evoluat influencerii?

 

La bază, marketingul de influență este orice susținere a unui produs sau serviciu făcută de persoane cu un număr semnificativ de followeri într-o anumită nișă. Influencerii sunt deci acele persoane cu followeri relevanți pentru o afaceri. Nu este necesar ca numărul de followeri să fie masiv pentru a fi considerat influencer, atât timp cât acei followeri sunt fideli și activi.

 

Putem împărți influencerii în foarte multe categorii, cel mai simplu mod fiind sortarea lor în funcție de nișă și modalitatea prin care au căpătat followeri. Mulți influenceri au acumulat followeri prin simplul fapt că erau deja celebri. 

 

Primii influenceri au fost de fapt actorii, cântăreții sau sportivii asociați cu branduri de renume. Ce s-a schimbat între timp a fost că persoanele obișnuite au început să strângă followeri și să capete la rândul lor statutul de influencer și respectiv celebritate. Popularitatea rețelelor de social media a fost cu siguranță unul din factorii-cheie în dezvoltarea acestei industrii.  

 

Dacă ne raportăm însă la nișă, numărul de followeri capătă un rol secundar. Un business cu obiectiv specific unei locații sau industrii va urmări mai degrabă o rată de implicare mai mare decât expunere. A fi o celebritate nu este o necesitate, criteriul esențial fiind ca acea persoană să fie considerată un lider de opinie.

 

De ce funcționează influencer marketing?

 

Consumatorii s-au săturat de reclamele plătite intruzive. Modul în care funcționează influencer marketing este ceva mai natural. Pare mai organic și mai real să vezi o altă persoană vorbind despre un produs sau un serviciu decât să vezi un banner sau o reclamă video. Prin urmare, acest tip de marketing deschide un canal de comunicare cu potențial. 

 

Ce industrii folosesc influencer marketing?

 

În momentul de față, aproape toate brandurile, atât cele mari, cât și cele mici, investesc în influencer marketing. Pentru a te convinge, caută #sponsored pe Instagram. Vei găsi sute de mii de postări în care sunt evidențiate parteneriate pentru orice, de la costume de baie și băuturi energizante la branduri de ceasuri, hoteluri, restaurante și servicii de fitness sau un cazinou. Ce-i drept, vei vedea atât exemple care ți se par naturale și îți stârnesc interesul, cât și postări care par un pic forțate și false. Legătura autentică dintre influencer și brand este esențială.

Cum se desfășoară o campanie de influenceri?

 

Influencer marketing se întâmplă acolo unde influencerii au un public – pe social media. Campaniile rulează continuu, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. O campanie rudimentară poate consta într-o postare pe rețelele de socializare, în care se evidențiază un produs sau un serviciu. Campaniile complexe includ mai multe postări, stories, reels, videoclipuri și chiar acoperirea completă a canalelor de socializare ale unei mărci. O practică întâlnită destul de des sunt și concursurile și codurile de reducere. În funcție de nișă și industrie, pot fi aplicate strategii specifice care prind mai bine unui anumit tip de public.

Cum să selectezi influencerii?

 

Poți începe căutarea persoanelor cu un număr mare de urmăritori din industria ta pe Facebook, Instagram și Tiktok folosind hashtag-urile corespunzătoare. În general, se începe cu un mesaj direct și se trece la e-mail odată ce conversația devine serioasă. Dacă ai un brand cu un cont activ pe propriile canale de socializare, există șanse mari ca influencerii în devenire să te contacteze chiar ei cu propuneri. Nu în ultimul rând, poți apela la o agenție specializată în influencer marketing, care te poate ajuta să selectezi și să gestionezi eficient campaniile. 

 

Prețul unei campanii de influencer marketing variază în funcție de numărul de urmăritori, nivelul de celebritate, cantitatea de postări sau tipul de conținut de care ai nevoie, precum și de alți factori care pot fi specifici nișei tale.

 

Nu te lăsa însă păcălit de numărul mare de followeri. Dacă acel influencer nu are impact asupra persoanelor care ar putea fi interesate de produsul sau serviciul tău, nu îți oferă nicio valoare, indiferent de dimensiunea audienței lor. Un influencer superstar de 22 de ani din domeniul sporturilor extreme ar fi perfect pentru un energizant, dar nepotrivit pentru un butic de modă. În orice moment, o postare poate deveni virală pentru o anumită regiune, categorie de interes sau subiect. O simplă postare poate aduce mii de followeri și perechi de ochi asupra unui cont, ceea ce înseamnă că pot apărea influenceri în fiecare zi. Merită să aloci timp cercetării, pentru a găsi combinația perfectă de impact și relevanță potrivite bugetului tău. 

 

Așadar, marketingul de influență nu este ceva nou, însă se află în continuă schimbare, pe măsură ce apar noi și noi vedete și trenduri pe social media. Ai nevoie de persoana potrivită, la momentul potrivit.