Autostrada a încins spiritele!

1
0



Semnarea contractului privind tronsonul 5 Piteşti-Curtea de Argeş al A1 Sibiu- Piteşti, eveniment organizat marţi, a creat nemulţumiri în rândul primarilor şi reprezentanţilor Consiliului Judeţean Argeş şi partalemntarii argeşeni. PNL este acuzat că a politizat un proiect de anvergură la care au pus umărul nu doar liberalii, fiind o muncă în echipă cu primari, instituţii publice, societăţi, indiferent de culoare politică. Concret, ei spun că la eveniment au fost invitaţi numai membrii ai partidului de guvernământ, ceilalţi care aveau legătură cu proiectul fiind ignoraţi.


Edilii comunelor prin care va trece autostrada s-au simţit daţi deoparte, deşi, spun ei, a fost mult de muncă până când proiectul a fost adus în faza de semnare.
Deputatul Moşteanu nu a fost primit în sală
Marţi, deputatul USR Ionuţ Moşteanu nu a fost primit în sală. S-a dus unde era organizat evenimentul şi nu a fost lăsat să intre motivându-i-se că nu este trecut pe listă. La insistenţele sale, unul dintre organizatori a mers în sală să întrebe dacă îi permite accesul deputatului. La întoarcere acesta i-a spus parlamentarului că „nu se poate”. Reamintim că deputatul Ionuţ Moşteanu face parte din Comisia de Transportului din cadrul Camerei Deputaţilor şi a fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor în timpul guvernării Cioloş.
Autorităţile locale au contribuit din plin
Preşedintele Consiliului Judeţean Dan Manu, a organizat ieri o conferinţă de presă în cadrul căreia şi-a exprimat nemulţumirea faţă de faptul că la evenimentul de semnare a contractului pentru tronsonul 5 al autostrăzii Sibiu-Piteşti au fost invitaţi doar liberali. Acesta a spus că „este nedrept pentru cetățenii județului, prin faptul că PNL a încercat să izoleze acest eveniment profitând și crezând că va avea un bonus exclusiv politic”, explicând că și autoritățile locale au contribuit din plin la acest proiect. „Am făcut multe lucruri şi foarte importante. Până acum au fost opt miniștri care s-au perindat pe la Ministerul Transporturilor, când de stânga, când de dreapta. Sunt convins că până la finalizarea acestui tronson, respectiv patru ani, vor mai veni şi vor pleca şi guverne şi miniştri. Nu trebuie să pui niciodată în prim-plan o coloratură politică, ci profesioniștii o echipă care poate să finalizeze un deziderat atât de necesar cetăţenilor şi ţării”. În sală, la conferinţă, au fost prezenţi primarii comunelor prin care trece autostrada, fiecare expunându-şi punctul de vedere referitor la acest aspect. Iată ce spun edilii despre munca lor şi problemele pe care le-au întâmpinat.
Am muncit doi ani şi jumătate la acest proiect!
Primar Bascov, Gheorghe Stancu: „Ne-a deranjat puţin acest aspect. Noi autorităţile locale nu am fost băgate în seamă la această semnare de contract. Era un eveniment în care trebuia inclusă şi munca noastră. Proiectul începe din Bascov. Acolo va fi un sens giratoriu foarte mare şi care, mă îndoiesc, că proiectul studiul de fezabilitate este pe deplin realizat. Acum o lună şi jumătate au revenit proiectanţii care se ocupau de studiul de fezabilitate şi au considerat că fosta documentaţie nu cuprinde în totalitate zona în care va fi amplasat acel sens giratoriu şi va trebui să exproprieze câte un sfert din două clădiri, cea a lui Lazăr Companz şi a lui Sorel care sunt amplasate în zonă. Eu în tabelul pe care îl avem finalizat nu am văzut numele acestor societăţi sau persoane juridice că ar fi în expropiere. Pe da altă parte de aproape doi ani şi jumătate a trebuit să muncim foarte mult, chiar şi sâmbăta şi duminică, în teren, sâmbăta şi duminică, atunci când sunt oamenii acasă, să mergem să-i identificăm, să parcelăm tot culoarul pe traseul autostrăzii astfel încât să avem, o situaţie clară în ceea ce priveşte expropriere ca şi persoane şi suprafaţă. N-a fost uşor să identificăm 603 peroane care vor fi expropriate pentru culoarul autostrăzii în zona Bascov. Majoritatea la o parcelă sunt mai mulți moştenitori, nu au parcelarea sau lotizarea făcută între moştenitori. Unii erau plecaţi în străinătate, pentru a stabili care vor fi titularii de contract la expropriere. Nu au venit domnii care au semnat contractul aici, să facă această muncă. A fost munca noastră în teren, de aproape doi ani şi jumătate”
A fost greu să fie totul pus la punct!
Primar Budeasa Nicolae Rachieru: „Multe nu mai am de adăugat doar că, vin cu o nemulțumire. Acum câteva luni a fost în şedinţă în cadrul Prefecturii, cu cei de la CNAIR cu noua firmă de management care se ocupă de autostradă. Ne-a spus că toată munca noastră de doi ani şi ceva, să o dăm la o parte, pentru că a venit o altă companie, altă firmă iar ce au făcut cei din guvernarea PSD nu mai este bine şi trebuie să reluăm toată munca, să facem altceva. De fapt, ce au făcut? Aceleaşi documente ne-au pus la dispoziţie doar că de altă firmă”.
Nicu Dragnea, primar Băiculeşti: „Domnul Stancu a cuprins toată munca noastră. Chiar dacă nu se vede să ştiți că este foarte adevărat, noi am avut o contribuție importantă. Fără noi, nu ştiu dacă se ajungea în această fază. Vorbesc punctual de Băiculești. Secţiunea 5 traversează Zigoneni, Anghineşti, Valea Brazilor, Tutana, Măniceşti, 5 sate. La Anghineşti, Valea Brazilor şi Tutana am avut zone necoperativizate. Nu intru în amănunte cât de greu a fost să punem la punct totul, tehnic. La Băiculeşti tronsonul de autostradă afectează 95 de imobile, proprietate publică, în administrarea UAT Băiculeşti, CFR, Administraţia Bazinală, Regia Naţională a Pădurilor şi Distribuție Oltenia SA. Deci 95 de imobile proprietate publică, la care se adaugă 706 imobile proprietate privată”.
Au întâmpinat multe greutăţi cu exproprierile
Luigi Ionescu, primar Merişani: „La UATM Merisani am avut un număr de 914 proprietăţi la persoane fizice şi 49 persoane juridice. E o întindere foarte mare. Practic toată comuna începând de la Bascov până la Băiculeşti este tăiată de autostradă. Aceleaşi greutăţi pe care le-au avut colegii le-am avut şi noi. Pot să spun că din 2017 am făcut toate demersurile şi tot ce s-a putut pentru a se ajunge la semnarea contractului”.
Florin Bucălie, primarul comunei Mălureni: „La Mălureni am avut o problemă mai delicată din cauză că după noua configuraţie a comunei toate titlurile şi procesele verbale de punere în posesie au fost puse de Budeasa, practic nu este eliberat niciun titlu de Mălureni. Prin ajutorul domnului Rachieru Nicuşor (n.r primar Budeasa), am colaborat împreună, le-am desluşit. Sper să mai țină cont şi de noi, cei mai mici. Oricum, noi sunem mulţumiți că este un proiect naţional”.
Prefectul şi-a cerut scuze!
Prefectul judeţului Argeş Emanuel Soare: „Imediat după eveniment eu am făcut un mesaj pe care l-am transmis , în care mi-am cerut scuze că nu am putut să onorăm toate cererile şi să invităm mai multe persoane. Mi-am cerut scuze! Am făcut liste peste liste, trebuia să ţinem cont de distanţarea socială şi se măsurile de protecţie. Din acest motiv numărul de locuri din sală a fost limitat. Noi am aşteptat pe toată lumea cu măşti şi mănuşi la intrarea în sală. A fost şi un protocol pe care a trebuit să îl urmăm având în vedere că a venit şi domnul prim ministru. Aproape jumătate dintre participanţi au fost jurnalişti. Am vrut să facem evenimentul cât mai mic dar, iniţial în sala mică, dar ulterior, am certu sala mare. Nu pot să spun că plângerile unora sau altora nu ar fi justificate. Sigur că fiecare are dreptate!” M.Sandu


1 COMENTARIU

  1. Asadar PSD, partidul care a boicotat de peste 20 de ani autostrada A1 Pitesti – Sibiu
    in favoarea autostrazii A3 Comarnic – Brasov
    acum, ca nu mai poate pune bete in roate,
    vine sa spuna ca in anii acestia a facut hartii si meritul este al sau, prin primarii comunelor afectate!

    Daca aveam PSD la guvernare am mai fi asteptat 5 ani pana la inceperea lucrarilor, in speranta ca PSD ar fi reusit un PPP (Parteneriat Public Privat) pe Valea Prahovei!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.