Renault, liderul mărcilor importate, în România

0

Renault a înregistrat vânzări totale de 770,807 unități (PC & LCV) către clienți din întreaga lume în prima jumătate a anului 2023, +11% față de anul 2022. S.M.
În Europa, vânzările de vehicule din prima jumătate a acestui an au crescut cu 21%, până la 501.985 de unități (PC și LCV). La fel ca în 2022, marca prezintă progrese semnificative în segmentele cu valoare ridicată – piața electrificată** aflată în creștere, segmentul C, piața de retail și segmentul LCV. La jumătatea lui 2023, Renault deține în Romania o cotă de piață de 9,6% (+2,6 pct vs S1 2022) cu 7.808 unități (PC & LCV), față de 4.552 înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut. Renault devine astfel lider în categoria mărci importate, lider pe segmentul vehiculelor de persoane și lider pe piața vehiculelor utilitare (LCV). Cu două modele (Megane și Clio) aflate în top 10 modele all brands după primele 6 luni, Renault este liderul mărcilor importate în segmentul vehiculelor de persoane (cu 5 .683 unități înmatriculate, 7,7% cotă de piață) și a doua marcă importată vândută către clienți persoane fizice, cu un volum dublu față de aceeași perioadă a anului trecut (2.569 unități, 8,4% cotă de piață). Pe piața vehiculelor electrice, Renault ocupă locul al treilea, cu un volum total de aproape 600 de unități înmatriculate, înregistrand o cotă de segment de 8,1% (+4,8 puncte vs S1 2022). Succesul în acest segment este determinat de modelul Megane E Tech electric, care a convins un număr de 483 de clienți în primele 6 luni ale lui 2023.
În segmentul utilitarelor ușoare (LCV), Renault este lider cu 2.125 de unități înmatriculate la final de iunie, ceea ce reprezintă o cotă de piață de 26,5% (+6,9 pct vs S1 2022). n