După controalele efectuare la dealerii auto din Argeș, Comisariatul Regional Protecția Consumatorului – Regiunea Sud Muntenia a venit ieri cu mai multe precizări pentru cei care comercializează mașini second hand dar și pentru clienții de astfel de vehicule.
Astfel, în contextul acțiunilor de control pe care OPC le-a desfășurat în domeniul comerțului cu autovehicule rulate, se impune clarificarea, atât pentru comercianți cât și pentru consumatori, a unor aspecte care țin de garanția obligatorie în acest domeniu. În consecință, ca urmare a corespondenței cu Registrul Auton Român, OPC vine cu precizări care să lămurească acest aspect. Astfel, în cazul autovehiculelor rulate comercializate de operatorii economici , consumatorii trebuie să beneficieze de garanția legală de cel puțin 1 an de zile pentru toate componentele, sistemele și subansambele autovehiculului, cu excepția fluidelor și componentelor consumabile care țin de revizii periodice (plăcuțe de frână , saboți de frână , filtre ulei , filtre aer , filtre combustibil , filtre polen). ”Cunoașterea de către consumatori a celor de mai sus , precum și a dreptului lor de a fi informați corect, complet și precis cu privire la caracteristicile esențiale ale unui autovehicul rulat , le permite acestora luarea unei decizii de achizție în deplină cunoștință de cauză, eliminându-se, în mare măsură, situații în care aceștia să fie înșelați” informează cei de la Protecția Consumatorului.
95 de vehicule cu probleme
După cum am mai informat ca urmare a controlului tematic dispus de către Comisarul Sef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Sud-Muntenia, Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Argeș a desfășurat în ultima perioadă o acțiune de verificare a respectării prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor la comercianții de autovehicul rulate din Pitesti și localitățile limitrofe.
Au fost verificați 6 operatori economici , constatându-se că autovehiculele rulate aflate la comercializare nu aveau afișate informații esențiale de care ar trebui sa beneficieze consumatorii (marca, capacitate cilindrică, combustibil, an de fabricație , anul primei înmatriculări, informații privind verificarea kilometrajului, informații despre existența eventualelor daune, informații despre numărul de proprietari anteriori, informații despre garanția acordată) luându-se măsura opririi temporare de la comercializare până la remedierea deficiențelor pentru un număr de 95 autovehicule.
S.M.