Dacia suspendă proiectul de creștere a producției!

1
0

Într-un plan de reorganizare a Grupului Renault

  • Francezii au prezentat un proiect de plan pentru reducerea costurilor fixe cu peste 2 miliarde de euro pe parcursul a trei ani
  • Aproape 15.000 de posturi vor dispărea



Obiectivul de a reduce costurile fixe cu peste 2 miliarde de euro pe parcursul a 3 ani vizează restabilirea competitivității Grupului Renault și asigurarea dezvoltării sale pe termen lung în cadrul Alianței din care face parte și marca Dacia. Proiectul de plan se bazează pe eficiența operațiunilor în cadrul Groupe Renault: prin simplificarea proceselor, reducerea diversității componentelor vehiculelor și ajustarea capacităților industriale. Modificările planificate vor fi implementate în consultare cu partenerii sociali și cu autoritățile locale în cadrul unui dialog permanent.


Groupe Renault a prezentat planul său de transformare, care are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de EUR, pe parcursul a trei ani și punerea bazelor unui nou model de competitivitate. Dificultățile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto și urgența tranziției ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare. Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în același timp clientul în centrul priorităților sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităților operaționale și pe gestionarea riguroasă a resurselor. Dincolo de acest aspect, proiectul de plan urmărește să pună bazele dezvoltării pe termen lung a Groupe Renault. În Franța, Grupul va fi organizat în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară și inovație cu valoare adăugată ridicată. Aceste centre regionale majore de excelență, situate în Franța, urmează să se afle în centrul revenirii Grupului. La Flins și Guyancourt, Grupul își va reorganiza activitățile.
Se reduc 10.000 de posturi în întreaga lume
Groupe Renault intenționează să facă ajustările necesare în privința forței de muncă pentru a permite revenirea la o creștere rentabilă și durabilă și se angajează să se asigure că acestea se desfășoară printr-un dialog exemplar cu partenerii sociali și cu autoritățile locale. Acest proiect de ajustare a forței de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani și va viza aproape 4.600 de posturi în Franța, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent. „Am încredere în atuurile noastre, în valorile noastre și în conducerea companiei pentru a reuși transformarea prevăzută și pentru a readuce Grupul la valoarea sa prin implementarea acestui plan. Modificările planificate sunt fundamentale pentru a asigura sustenabilitatea companiei și dezvoltarea acesteia pe termen lung. La nivel colectiv și cu sprijinul partenerilor noștri din Alianță, ne vom putea atinge obiectivele și vom face din Groupe Renault un jucător major în industria auto în anii următori. Suntem pe deplin conștienți de responsabilitatea noastră, iar transformarea planificată poate fi realizată doar cu respectarea tuturor părților co-interesate ale Grupului nostru și printr-un dialog social exemplar”, a declarat Jean-Dominique Senard, președintele Consiliului de Administrație al Renault. „Într-un context dominat de incertitudine și complexitate, acest proiect este vital pentru a garanta o performanță solidă și durabilă, satisfacția clienților fiind prioritară. Prin valorificarea numeroaselor noastre active, cum ar fi vehiculul electric, prin valorificarea resurselor și tehnologiilor Grupului Renault și ale Alianței și prin reducerea complexității dezvoltării și producției vehiculelor noastre, dorim să generam economii de scară pentru a ne restabili profitabilitatea globală și pentru a ne asigura dezvoltarea în Franța și la nivel internațional. Acest proiect ne va permite să privim către viitor cu încredere”, a adăugat Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault.
Economii de 650 milioane euro
Proiectul include următoarele elemente principale:
– Îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței, aproximativ 800 de milioane EUR:
– Raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader – Follower din cadrul Alianței.
– Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului.
– Optimizarea producției, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR
– Accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0
– Îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării și „design to process ” („de la concepție la proces”).
– Dimensionarea corectă a capacităților industriale:
– Capacitatea de producție globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024 (referință Harbour).
– Ajustarea numărului de angajați din producție.
– Suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume.
– În Franța, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producției vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părțile interesate, în special cu partenerii sociali și cu autoritățile locale:
– Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai și Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței.
– Reflecție deschisă asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârșitul producției Alpine A110.
– În Flins, crearea unui ecosistem de economie circulară pe sit, inclusiv transferul activităților de la Choisy-le-Roi.
– La Fonderie de Bretagne, Renault lansează o revizuire strategică.
Eficiența sporită a funcțiilor suport, aproximativ 700 milioane EUR
Groupe Renault intenționează, de asemenea în perioada următoare să optimizeze costurile generale și de marketing. În acest sens se va trece la digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raționalizarea organizației și reducerea costurilor aferente funcțiilor suport etc. În plus va avea loc o reorientare a activităților pentru o mai bună alocare a resurselor. Această reorientare asupra activității de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe: # O parte din rețeaua de distribuție RRG integrată în Europa. # Transferul pachetului de acțiuni deținut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation și încetarea activităților cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piața chineză. Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaților în conformitate cu reglementările aplicabile. Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde EUR.
5 mărci
Groupe Renault produce autoturisme din 1898. Astăzi este un grup internațional multi-brand, care în 2019 vindea aproape 3,8 milioane de vehicule în 134 de țări, având 40 de locații de producție, 12.800 de puncte de vânzare și post-vânzare și cu peste 180.000 de angajați. Pentru a aborda provocările tehnologice majore ale viitorului, continuându-și strategia de creștere profitabilă, Groupe Renault se concentrează pe extinderea internațională. În acest scop, se bazează pe sinergiile celor cinci mărci ale sale (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine și LADA), pe vehiculele electrice și pe alianța sa unică cu Nissan și Mitsubishi Motors. Cu o echipă deținută 100% de Renault implicată în Campionatul Mondial de Formula 1 din 2016, marca este implicată în sporturi cu motor, un adevărat vector pentru inovație și conștientizare.

„Nu se precizează dacă la Dacia vor fi concedieri!”
Planul francezilor de reorganizare, după pandemia de coronavirus care a afectat destul de rău piața auto, a dat naștere la tot felul de zvonuri în Mioveni și nu numai, privitoare la reducerea capacității de lucru a Uzinei Dacia.
Unul dintre cei mai interesați în această problemă, primarul Mioveniului, Ion Georgescu a comentat situația, spunând că singura certitudine în ceea ce privește Uzina, este că Dacia nu va mai continua proiectul de mărire a producției și nu altceva. “Am citit comunicatul dat de Grupul Renault și, ca reprezentant al orașului Daciei, am ascultat cu atenție comentariile îngrjorătoare venite, în general, din partea angajaților uzinei de la Mioveni, cetățenii acestei comunități fondată pe temelia uzinei de automobile. Este previzibil faptul că, după criza sanitară pe care planeta a trăit-o în aceasta primăvară, se anunță o criză economică, aceasta urmând să afecteaze probabil toate sectoarele de activitate, incluziv producția de automobile. Din informațiile obținute până în prezent de la partenerii francezi, reprezentanții companiei Renault nu precizează dacă la Dacia vor fi concedieri, probabil că nu. Însă incertitudinile legate de planurile de dezvoltare și creștere a productivității rămân, acestea urmând să fie tranșate punctual și etapizat, astfel încât pierdrile ambelor părți să fie cât mai puțin resimțite în plan social. În mod cert, Grupul Renault a anunţat doar suspendarea, nu sistarea, proiectelor de creştere a capacităţii de producţie în România, ca parte a unui plan de reducere a costurilor la nivel global, planul de transformare având ca scop realizarea unor economii şi punerea bazelor unui nou model de competitivitate. Tot o certitudine este și faptul că modelele de succes dezvoltate la Dacia sunt cele care continuă să se vândă și să aducă profit companiei, deci Uzina de la Mioveni reprezintă și va continua să reprezinte un etalon al Grupului Renault la nivel mondial. Pentru o economie durabilă susțineți producția locală cumpărând mărci românești sau produse realizate pe piața autohtonă. În această perioadă, cu toții putem contribui la dezvoltarea și susținerea, nu doar a companiei, ci și a comunității, cumpărând automobile produse în România! Cumpărați cu încredere automobilul care de peste 50 de ani face istorie la Mioveni!” a declarer primarul Mioveniului, Ion Georgescu.
Revizii și verificări
În ultima zi a lunii mai, duminică, între orele 10.00 şi 14.00, pe platforma Automobile Dacia din Mioveni s-au efectuat revizii şi verificări funcţionale ale sistemului de alarmare publică. Acestea fac parte din gaficul anual de mentenanţă al companiei, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Uzina Automobile Dacia este încadrată de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Argeş în categoria agenţilor economici cu risc de producere a unor accidente care pot avea urmări grave pentru populaţie. Din acest motiv, unitatea este obligată să aibă sistem de alarmare funcţional, care trebuie să fie testat periodic în vederea depistării şi remedierii unor eventuale defecţiuni. Populaţia a fost la timp informată de alarme, pentru a nu intre în panică la auzirea semnalelor acustice ale sirenelor. S.M.


1 COMENTARIU

  1. In contextul noilor realitati prezentate in acest articol, ar putea cineva sa emita o parere cu privire la evolutia firmelor prestatoare de servicii pentru Uzina Dacia ? ( ex. Segula,Assystem,Akka,Alten…etc) Ar putea cineva sa precizeze daca vor mai fi folosite aceste tipuri de servicii – utilizate actualmente pe scara larga in cadrul ingineriei auto – daca vor fi in crestere sau din contra, sa se diminueze importanta si utilizarea lor ?
    M-ar interesa pareri avizate fiind direct interesat in acest sens.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.