Reprezentanții Companiei Naționale de Infrastructură și Administrare Rutiera au anunțat că lucrările la Secțiunea 2 din Autostrada A1 Sibiu-Pitești vor începe în luna mai a acestui an.
Lucrările la viaductul Boița, punctul de start pentru acest dificil lot, sunt planificate să înceapă în luna mai a acestui an, conform coordonatorilor proiectului. Se estimează că lotul de 31 de kilometri ar putea fi finalizat în 2028, reprezentând un pas semnificativ în cadrul celui mai important proiect rutier al României.
#Se fac defrișări pe anumite porțiuni
Pe parcursul acestui lot, la aproximativ kilometrul 26+500, au început deja lucrările de defrișare, conform unui ordin ministerial. Urmează studiile geotehnice și finalizarea proiectării. În paralel, pe sectorul 1 al autostrăzii, în zona de conexiune cu un lot deschis deja la trafic, se speră că lucrările la viaductul Boița vor începe în luna mai.
Reprezentanții CNAIR au anunțat că au finalizat lucrările de descărcare arheologică în lunile precedente și că toate avizele necesare pentru autostradă au fost primite. Cu toate acestea, termenul contractual de finalizare a autostrăzii Pitești-Sibiu, așteptată cu entuziasm în Valea Oltului, rămâne în continuare o provocare dificil de atins, având în vedere istoricul de întârzieri și probleme administrative.
#4,25 miliarde lei, costul lucrării
Cu o lungime de 31,33 de kilometri și o valoare de 4,25 miliarde de lei plus TVA, Lotul 2, denumit Boița-Cornetu, Secțiunea 2 din Autostrada A1 Sibiu-Pitești este considerat cel mai dificil tronson de autostradă din România. Bogdan Alexandru, reprezentantul Asocierii Mapa-Cengiz(Turcia) a precizat că se vor realiza 7 tuneluri, aproximativ 50 de viaducte, poduri și pasaje, precum și extinse zone forestiere care trebuie tăiate și mutate.